• tahira

ta bort granen?

Jag undrar när alla ni andra tycker att det är dags att ta ut granen?

Jag brukade alltid ha kvar den till knut, men iår så var det faktiskt väldigt skönt att ta ner allt julpynt idag, känns liksom bra att ha det gjort innan det nya året och så.

Hur gör ni?

• Svar på tråden ta bort granen?
  • April Mamma

Vi tog bort granen och all pynt i går...(sjutton vad det barrade om granen....)
    Håller med om att det kändes bra att ta bort det innan "knut"...Nu e ju julen slut liksom..

• julmusten

Ha-Ha, jag laste grannen!!!

Varfor skall man ta bort grannen for???

Har aker granen ut innan det nya aret tror jag. Fast i ar sa faller Hanukka samtidigt som jul sa kanske att saker far vara uppe lite langre.

Hanukka ar ju judiskt och har ingenting med jul att gora, men det brukar alltid pyntas simultant for helgtiderna och sedan sa haller man kvar allt pynt tills den helgdag som tar slut sist ar over. I ar blir det Hannuka och den slutar pa mandag, sa da blir det val renstadat hos alla kan jag tanka mig??

• Kanelflicka

Skojar ni? Hur kan man ta bort granen sa tidigt? Det ar som spotta pa Julen :)
    Skojar...
    Vi ska ha varan till 9:e eller 11:e januari....

• Trossens mamma

vi tar ut våran efter /samma dag som knut. men så är jag ju Ålänning

• April Mamma

En fråga .....ni som har kvar granen så länge...har ni plastgran ??Eller har ni några bra "inte barrar "knep.?!
    Vi hade våran fina,stora gran inne i en vecka.(varm vatten med socker i)och den barrade bara man satte sin fot inne i vardagsrummet.

• väntar o längtar

Normalt så är den ute senast nyårsafton i det här huset. Men i år vete katten om vi orkar då vi är sjuka...

• julmusten

Om man staller upp granen tidigt sa kan man aven slanga ut den tidigt!! Det ar sa vi gor!!! Far se om jag orkar greja med granen i helgen dock!!! Det ar ju sa skont att vara ledig ibland!!!

Vi har akta gran, den barrar val, men det gor ju granar. Man far dammsuga ofta eller skaffa sig gron matta!!!

• Trossens mamma

våran är en riktig gran från en Åländsk skog. de msåte betyda att de inte barrar så mycket. ha ha

• Lady bug

Vår åkte ut i dag. Hade gärna haft kvar den längre men denn barrade så jäkligt :/ Men resten av julpyntet får vara kvar.

• tahira

Jag har verkligen tröttnat på allt pynt på stan nu..

• Jessica24

Nej! Inte ska man plocka undan julen då julen pågår för fullt.
    Det är jul i ca 10 dagar till ju.

Nä, jag kan inte förstå dom som tar ner det innan julen är över.

/Jessica24

• Ameos

Självklart ska granen vara med ett tag till. Vi köpte en ädelgran i år och den har inte släppt ett barr än så länge. Rekommenderas varmt! Är dock lite dyrare än en vanlig gran. Vi gav ca 250 kr för vår, men då är det en riktig Kalle Anka-gran, tät och fin.

Svar på tråden ta bort granen?