• Anonym (Bi-mamma)

Bisexuell med sambo

Tjoho!

30 årig kvinna som är bisexuell. Jag har en underbar sambo som jag älskar och sexet är bra men det är något som saknas. Och det är att jag saknar att ha sex med en tjej. Jag vet att det är sjukt när jag har en sambo men jag vill verkligen ha sex med en tjej och det har med själva sexet att göra, jag tycker det är skönare på ett sätt med en tjej. Min sambo vet om att jag är bi sexuell och att jag har haft sex med tjejer förut innan vi träffades men han vet inte att jag saknar det och att jag vill ha det! Otrohet ja absolut så döm inte och klanka inte ner på mig för det för att jag vet att det är otrohet och att det är fel. Finns det någon mer tjej här som har samma tankar och längtan efter tjejsex som jag har?? Skulle vara skönt att prata med någon med samma problem som jag har

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 17:54
    Alltså jag skulle tycka det var skönt att PRATA med någon som har samma problem och längtan!!!
  • Svar på tråden Bisexuell med sambo
  • Anonym

Jag är också bisexuell, men jag ser inte riktigt att det har med någonting att göra när man är i ett monogamt förhållande, oavsett vilket kön ens partner har. Du får antingen nöja dig med det du har, avsluta förhållandet eller diskutera det med sambon och se om han hade accepterat ett öppet förhållande. Det är precis samma sak som om du hade varit sugen på en annan kille än just din kille.

• Anonym

Jag är inte bisexuell, men tycker att du kan fråga sambon om han skulle tycka det vore ok att du hade sex med en tjej..? Jag ser inte någon anledning till varför det INTE skulle vara ok, det är ju ändå något han inte kan ge dig. Dessutom tycker många killar att det är sexigt när deras tjej/fru har sex med andra,speciellt andra tjejer.. du har inget att förlora på det :) Säger han nej så får du välja mellan att respektera det eller gå bakom hans rygg, själv skulle jag aldrig gått bakom ryggen på min sambo. Men du kan ju fråga!

• Anonym (samma)
    Anonym skrev 2011-10-18 17:34:15 följande:
    Jag är också bisexuell, men jag ser inte riktigt att det har med någonting att göra när man är i ett monogamt förhållande, oavsett vilket kön ens partner har. Du får antingen nöja dig med det du har, avsluta förhållandet eller diskutera det med sambon och se om han hade accepterat ett öppet förhållande. Det är precis samma sak som om du hade varit sugen på en annan kille än just din kille.
    Håller med. Jag är bi men lever med en man sedan 10 år, jag har ju valt att leva i ett förhållande och i vårt förhållande ingår inte att ha sex med andra så det är ju så det är oavsett om jag attraheras av en man eller en kvinna. Det är ju något man får ta ställning till innan går in i ett förhållande.
  • Anonym (liknande)

Jag är gift och har barn och jag är bi. Det är inte ett dugg sjukt eller konstigt att vara bi och ha sambon tycker jag. Min man vet hur det ligger till och han vet också att jag saknar att vara med en tjej ibland. Vi har regler om detta. Finns det möjlighet så vill han vara med annars vill han veta innan det händer något. Iom har vi sagt att för oss är det inte otrohet om det skulle hända bara jag berättar innan om det skulle hända något. Bäst är att vara ärlig mot din partner och berätta hur du känner.

• Anonym (Bi-mamma)

Som jag skrev i mitt inlägg så vill jag PRATA med andra som har samma problem och längtan som jag!! Skrev inget om att jag vill ha kontakt med någon som vill ha sex med mig! LÄS

• Anonym

Trodde det var det vi gjorde här, diskuterade ditt inlägg.

• Anonym (Bi-mamma)

Och jag vill kunna prata med NÅGON NÅGRA som har samma problem och längtan!! Sedan har jag ju inte sagt att jag ska gå ut och ha sex med en tjej för det! Sedan om jag nu skulle ha sex med en tjej så vet jag att det är fel och att det är otrohet, har inte sagt ngt om det och tänker inte det heller. Men nu handlar det BARA att komma i kontakt med någon med samma sits som jag så man har någon att prata om.

• Anonym (liknande)

"# 7" Jag förklarar bara hur vi har löst det hos oss. Antar att vi inte har samma problem då. Men jag tycker att ni ska prata om hur du känner.

• Anonym (också)

Ja, här är en som går i samma tankar! Så skönt att läsa att jag inte är ensam. Själv har jag dock aldrig testat tjejsex, men drömmer om det ännu mer efter att jag fått barn och levt traditionellt familjeliv rätt länge nu. Vet precis vem jag skulle vilja ha det med också... usch, jobbigt är det. Men jag inser att det delvis är en flykt från en ganska enformig tillvaro som föräldraledig. Den här längtan kommer nog att försvinna lite när jag börjar jobba igen. Samtidigt kan jag känna att man bara lever en gång, och jag vill inte undra när jag blir gammal hur det skulle ha varit, eller ångra att jag inte testade. Svårt detta. Jag vågar inte berätta för min man, har ingen aning om ifall han skulle ta illa upp bara av att veta att jag vill. Och jag vill absolut inte såra honom för han är världens finaste.

• Anonym (22)

Jag förstår hur det känns. Jag är också bisexuell, och ibland kan man tänka: kommer jag aldrig mer röra ett par bröst?

Men framför allt så har jag hög sexlust och skulle egentligen vilja ha sex med olika människor, utan att förlora min pojkvän. Sex och kärlek är inte helt kopplat för mig, bara för att jag är kär i någon slutar jag inte önska mig sexuella äventyr. Han är däremot monogam, och vi har kommit överens om att hålla oss till varandra.

Svar på tråden Bisexuell med sambo