Otrevligt bemött på förskolan
Blev lite ledsen idag när jag hämtade på dagis. Har aldrig haft problem med dem förut, och tycker att alla är trevliga (utom en efter denna incident nu då...). Gick glad till förskolan för att hämta min dotter. Det var ganska lugnt vid hämtningen så jag ville bara passa på att fråga en sak jag undrar över, nämligen hur det blir med lucia eftersom jag tänker beställa luciakläder snart.
Fick till svar, snäsigt och argt:
LUCIA!? Vi har faktiskt en massa andra saker för oss innan det!!!!!!!!!
Och därpå följande en liten utläggning om föräldrar som frågade om lucia i augusti bla bla bla...Det har väl inget med MIN fråga att göra.
Jag försökte slänta över den obekväma stämningen med att säga: ja det är ju så mysigt med jul, vi lyssnade på julsånger hemma igår...
Men hon är lika otrevlig för det...
Sedan gick bara personen i fråga, det var en envägskommunikation från hennes sida och kvar står jag. Inte hej då ingenting typ jag finns inte.
Okej...tänkte jag. Jag blev helt ställd. Jag har väl rätt att få fråga vad jag vill eller? Och få ett vänligt svar? Läste förskolans värdegrund en extra gång när jag kom hem och funderar på om det är något jag missat, man kanske inte får fråga om lucia eller?
Jag brukar inte klaga i första taget, men ska jag finna mig i att bli otrevligt bemött? Jag kan förstå om de har stressigt och mycket, men att svara vänligt tar väl kortare tid än att snäsa av folk? Jag blev mest förbannad över att hon snäste av mig inför min dotter och att jag inte fann mig direkt och sa ifrån, men jag blev så paff. Om hon är sådan mot föräldrarna, hur är hon då mot barnen????
På den förra förskolan hände aldrig sådana här saker, fast man som förälder hade massa knasiga frågor...
Henne vågar man ju aldrig fråga något igen...Jag kanske överreagerar men kände mig så j-la kränkt.