• Smulan 2

urkundsförfalskning?

Mitt X har förfalskat min namnteckning på ett lån som jag hjälpte han med när vi fortfarande bodde i hop...

han har förfalskat den 3 gånger och höjt avbetalningstiden...banken har inte märkt nått.... man ser klart och tydligt att int ejag skrivet på nått.... hur fan kan banken missa detta? skiter dom  i sånna här saker?!

ska gå å göra en polisanmälan om det nu tjänar nått till........... nnå som vet?     

• Svar på tråden urkundsförfalskning?
  • roffe

Ja, du borde anmäla. Går det att bevisa förfalskningen så får han väl böter tror jag =)

• SL87

Ja, då får han böter! jag fick böter när jag lånade min systers leg för att gå in på krogen ;p 2500 fick jag pröjsa, plus 500 kr till brottsofferfonden ;p

• Lena

Ja du ska anmäla och påpeka det för banken. Då blir hans ändringar ogiltiga.

• roffe
    SL87 skrev 2011-10-18 19:43:24 följande:
    Ja, då får han böter! jag fick böter när jag lånade min systers leg för att gå in på krogen ;p 2500 fick jag pröjsa, plus 500 kr till brottsofferfonden ;p
    Oj! Visste inte det kostade så mkt haha :) 
    Dock gjorde du kanske inte om det igen sen :P 
  • SL87
    roffe skrev 2011-10-18 19:44:36 följande:
    Oj! Visste inte det kostade så mkt haha :) 
    Dock gjorde du kanske inte om det igen sen :P 
    Hahaha, nej du, jag har aldrig gjort om de ;p var 8 år sedan ;p
  • EJai

anmäl så får det gå vidare till personer som jobbar med att läsa av om hur vidare saker är förfalskade eller inte. sen om vägen dit är lätt vet jag inte.

• Ayyla
    SL87 skrev 2011-10-18 19:43:24 följande:
    samma här! Flört Usch vad pinsamt det var med polisförhör och gå till domaren och få sitt straff, jag hade inte ens haft en tanke på att det var olagligt. Skönt att man är myndig sen ett antal år tillbaka. Och detta är ju "bara" missbruk av annans urkund, jag tror utkundsförfalskning har högre böter.

Anmäl honom TS, är hans namnteckning inte alls lik din på ditt leg så bör han kunna åka dit tror jag.
  • Smulan 2

banken skiter typ i det!  dom säger ja ska få besked mm om vad dom tänker göra mm...är en jättelång historia....om hur allt ligger till...

men ja ska polisanmä'la iaf.... så fort jag fått alla papper på mina förfaslkade namteckningar...

hoppas han får mkt böter då...för allt lidande han har orsakat...     

• Smulan 2
    roffe skrev 2011-10-18 19:42:07 följande:
    Ja, du borde anmäla. Går det att bevisa förfalskningen så får han väl böter tror jag =)

ja det syns jätteväl att det inte är jag....ser ut som ett barn har skrivet det... fattar inte hur banken har kunnat godkänna det? dom verkar iaf skita i det....
  • SL87
    Ayyla skrev 2011-10-18 19:51:52 följande:
    samma här! Flört Usch vad pinsamt det var med polisförhör och gå till domaren och få sitt straff, jag hade inte ens haft en tanke på att det var olagligt. Skönt att man är myndig sen ett antal år tillbaka. Och detta är ju "bara" missbruk av annans urkund, jag tror utkundsförfalskning har högre böter.

Anmäl honom TS, är hans namnteckning inte alls lik din på ditt leg så bör han kunna åka dit tror jag.
    jag slapp både polisförhör och gå till domare, jag behövde bara betala ;p
  • Lena
    SL87 skrev 2011-10-18 19:57:24 följande:
    Då antar jag du erkände, det underlättar ju en hel del.
  • SL87
    Lena skrev 2011-10-18 19:58:27 följande:
    Då antar jag du erkände, det underlättar ju en hel del.
    haha ja jag erkände ;p vågade inte annat!
  • Ayyla
    SL87 skrev 2011-10-18 19:57:24 följande:
    Åh skönt för dig, det var inte så roligt vill jag lova, även om jag tror att jag var den polisens första förhör, han verkade mer nervös än mig nästan. :)
Svar på tråden urkundsförfalskning?