• April barn

Naturliga blöjor som kan köpas i Sverige?

Jag har letat som en galning efter mer naturliga blöjor, vill jättegärna använda natural babycare som är gjorda av majsstärkelse men de verkar vara omöjliga att få tag på i Sverige :( Just nu använder vi Libero men de känns fortfarande allt för "kemiska" eller hur man ska uttrycka sig.... Någon som känner till andra naturliga blöjor som går att få tag på i Sverige via affär eller internet så är jag oerhört tacksam för tips? Glad

Marcus 8 December 2010 ♥ 3 560g & 55cm kärlek ღ
  • Svar på tråden Naturliga blöjor som kan köpas i Sverige?
  • Super blondinen

Här finnes det :

http://www.earth-baby.com/summary.php?go=products#748b098e4645

Samt på www.aliexpress.com sök Diaper men kolla så att det står freeshiping så blir det super billigt.

(Vänninan köpte alla sina blöjor från ali express o sparade in massor med pengar då de uppdaterar priserna flera gånger om dagen så i bland mycket billigare en Euroshopper. Det billigaste paketen hon köpt va 10st för 150kr inkl frakt och de fungerade skit bra fatt man inte förstog ett smack vad som stog på dem.)       

• April barn

Hmm earthbaby gick det bara att beställa till USA ifrån Obestämd den andra sidan hittade jag inga blöjor på ....

• April barn

Men det finns inga naturliga engångsblöjor där, de har bara tygblöjor och huggies Glad

• April barn

Har tittat men det finns inte Rynkar på näsan vet att några konsumbutiker säljer i sverige men inte där jag bor....

• April barn

Ja jag hittade de blöjorna när jag googlade men inte om de gick att beställa från något ställe. Finns absolut inga ställen alls där jag bor som säljer sådana blöjor tyvärr :/

• Cornellia
    April barn skrev 2011-10-19 22:14:24 följande:
    Ja jag hittade de blöjorna när jag googlade men inte om de gick att beställa från något ställe. Finns absolut inga ställen alls där jag bor som säljer sådana blöjor tyvärr :/
    Mejla och fråga dem, jag fick svar snabbt och det visade sig att dom såldes här i stan, trots att jag letat.
  • Krake

En lista på eko-märken som finns här (Tyskland) kanske hjälper?

Moltex
    Paul&Paula
    Wilona

Samt egna märken hos kedjorna Rossmann och dm.

Har hört att Moltex ska finnas att köpa i butik i Sverige ibland.

Annars har jag varit nöjd med Änglamarks när jag varit i Sverige. Men de är inte komposterbara, om det är det du är ute efter. Detsamma gäller vissa av märkena ovan. Vissa är bara delvis komposterbara.

Generellt gäller dessutom att det oftast är förbjudet att kasta blöjor i kommunal kompostinsamling, om du inte har egen. Bra att tänka på. 

Moster, inte monster.
  • April barn
    Cornellia skrev 2011-10-19 22:45:24 följande:
    Mejla och fråga dem, jag fick svar snabbt och det visade sig att dom såldes här i stan, trots att jag letat.
    Det ska jag göra, tack :)
  • April barn
    Krake skrev 2011-10-19 22:54:34 följande:

Moltex
    Paul&Paula
    Wilona

Annars har jag varit nöjd med Änglamarks när jag varit i Sverige. Men de är inte komposterbara, om det är det du är ute efter. Detsamma gäller vissa av märkena ovan. Vissa är bara delvis komposterbara.

Generellt gäller dessutom att det oftast är förbjudet att kasta blöjor i kommunal kompostinsamling, om du inte har egen. Bra att tänka på. 
    Tack så mycket ska kolla upp dem :)
    Det är en fördel om de är komposterbara men inte ett måste, tänker mest på vad som ligger mot sonens hud. Änglamark har vi provat men han blev illröd i rumpan efter 2 dagar (förmodligen har de sämre uppsugning än Libero) så de är uteslutna tyvärr. Men jag ska kolla upp de andra alternativen :)
  • Dimitra

Använde natural babycare tills Coop Änglamark kom med sina blöjor. De är också gjorda av majsstärkelse och konkurrerade bort mina favoriter rätt snabbt från butikshyllorna

Men men, Änglamark är bra blöjor de med. Har du testat dem?

The Dimitra universe.
  • Dimitra
    Dimitra skrev 2011-10-20 08:54:04 följande:
    Men men, Änglamark är bra blöjor de med. Har du testat dem?
    Det hann du visst svara på medan jag skrev frågan
    The Dimitra universe.
  • April barn

Hehe ja vi testade ju dem men det var inte alls bra för oss, tack ändå Skrattande

• April barn
    Krake skrev 2011-10-19 22:54:34 följande:

Moltex
    Paul&Paula
    Wilona

Jag kunde inte hitta någon annan än moltex, de har jag sett förut men vet du hur många blöjor det är i ett paket för 199:- ?
  • Krake

Ojojoj... jag vet ju inte alls, de kan ju ha andra förpackningsstorlekar i Sverige än här... Tror det brukar vara runt 30-40 blöjor i paketen här, beroende på storlek (fler blöjor i nyföddstorlekarna etc) men de brukar inte kosta riktigt så mycket, snarare typ hälften. Så antingen exporterar de dyrt eller så är det andra förpackningar.

Konstigt att det inte står hur många det är i när priset står! 

Moster, inte monster.
  • April barn
    Krake skrev 2011-10-21 22:40:01 följande:
    Ojojoj... jag vet ju inte alls, de kan ju ha andra förpackningsstorlekar i Sverige än här... Tror det brukar vara runt 30-40 blöjor i paketen här, beroende på storlek (fler blöjor i nyföddstorlekarna etc) men de brukar inte kosta riktigt så mycket, snarare typ hälften. Så antingen exporterar de dyrt eller så är det andra förpackningar.

Konstigt att det inte står hur många det är i när priset står! 
    Ja det är jättekonstigt, men jag tror det kanske stod någonstans att det var 40 st för 199:- sen tillkom frakt för 49:-... Hmm ja vi får se om jag provar att beställa hem en, det var ganska mycket pengar för ett blöjpaket Glad Men det blir väl billigare ioförsig om man köper flera på en gång då..
Svar på tråden Naturliga blöjor som kan köpas i Sverige?