• Stars_

Babyskydd - Besafe izi Go eller Besafe izi sleep

Besafe izi sleep                                                  Besafe izi Go

Hej allesammans!

Nu är det dags att börja kika lite på babyskydd inför bebbens ankomst och de jag funderar över är:

Besafe izi Go:
    Produktbeskrivning

BeSafe Go är årets nyhet från BeSafe. Ett lättare och smidigare babyskydd än BeSafe iZi Sleep, men fortfarande med den säkerhet som BeSafe är kända för.

- Mycket lätt (lättast på marknaden bland babyskydd med fempunktssele)
    - Enkel att spänna fast med bilens trepunktsbälte
    - Solskydd som smidigt fälls fram vid behov
    - Ergonomiskt handtag gör den bekväm att bära
    - Bas finns att köpa till (tidigast hösten 2011)

- Verkar säker, lätt och smidig.

Besafe izi Sleep:

BeSafe iZi Sleep är en bilbarnstol avsedd för bebisar från nyfödd upp till max 13 kg. Vanligtvis används det upp till ca 6-9 månaders ålder. iZi Sleep har ett unikt viloläge som kan användas då stolen inte är monterad i bilen. Detta skonar bebisens rygg, då det inte är bra för bebisens rygg att sitta för länge i upprätt läge.
    iZi Sleep kan monteras bakåtvänd på bilens alla platser med trepunktsbälte.

- Unikt viloläge, används då stolen inte är monterad i bilen.
    - Djuda sidostöd
    - Enkel men säker montering med trepunktsbälte
    - Indikatorer som visar när stolen är korrekt fastspänd
    - Isofix-bas finns som tillbehör
    - Finns i flera fina färger

- Gungfunktion, säker, liggläge - Men TUNG!

Är inte så stor och stark och izi sleep ska tydligen väga upp till 7kg utan baby i.. vilket kan medföra problem. Men gungfunktionen och att man kan ställa den i viloläge gör att den låter kanon!

Besafe Easy Go väger 3,7kg.

Tycker nästan att detta är en större djungel än barnvagnsköpet (vilket är färdigt).
    Bor i lägenhet med hiss, men det är en liten bit till och från motorvärmarplatsen..

Så vad tror ni? :)

Kanske ni har något annat förslag på ett säkert, bekvämt babyskydd som är smidig (gärna med lite extrafunktioner)?

Tack på förhand gott folk!{#emotions_dlg.flower} 

• Svar på tråden Babyskydd - Besafe izi Go eller Besafe izi sleep
  • Liten Léonie

izi sleep utan tvekan!!

• StugFrugan89

Sleepen var jättetung!!! Hade den med min dotter.

• brommamaria

Sleepen är tung men vi har adaptrar till vagnen så vi behöver inte bära så mycket. Liggläget är jättebra. Använde det sååå mycket första månaderna. Nu är Lillplutten redan 10 månader o det är dags att byta.

• Liten Léonie

Sponant gör det väl inget att det är tungt? Glad
    Hur ofta ska man gå runt med det några längre sträckor?

• StugFrugan89

Tänkte att den e otymplig i trappor. När du ska in på BVC m.m. Min klump vägde 4,6 kilo när hon föddes så du kan tänka dig hur det var när man bodde på 3 e våning utan hiss :P

• brommamaria

Jag skulle inte köpa sleepen om jag bodde med massa trappor. Men vi har hiss o adaptrar till vagnen så för oss har den varit super. Men nu är den så tung med bebis (10mån 10kg) att den mest står kvar i bilen. Men han vill ändå inte halvligga i den längre. O det var ju i början man behövde ha den med hela tiden när han sov i tid o otid.

• Thiassi

tar upp denna tråd då den är exakt vad jag undrar över.. Vi har en liten tjej som väger runt 2kg..(prematur) och vi skall inom någon vecka eller två få åka hemåt.. Nu undrar jag om det egentligen spelar någon roll vilken av dessa vi tar? Jag har fastnat för sleep, och vi bor i villa, har inga trappor och annat som måste hanteras så vikten är inte så stor del av beslutsfattandet.

Finns det något som säger att vi bör välja den ena eller den andra egentligen utan är det mer smak och tycke?

PS: Vad för adaptrar har ni och till vilka vagnar kan man använda dessa?

Svar på tråden Babyskydd - Besafe izi Go eller Besafe izi sleep