• Anonym (sommarjobbarn)

När kan man börja skicka ut om sommarjobb?

Jag vet att det är en ganska dum fråga med tanke på att det är långt till sommaren.
    Men eftersom att jag är 19 år så är det ju svårare att få sommarjobb eftersom att man börjar bli "gammal".
    Men jag har ett deltidsjobb nu och det är inte under sommaren. Behöver en inkomst under sommaren då jag bor i egen lägenhet
    Så när kan jag börja skicka ut om att jag är intresserad av sommarjobb och vad ska man säga?

För det är även så att kommunen har en massa sommarjobb men dom går till dom i gymnasiet och dom brukar få veta i april. Så innan dess måste jag nästan fixat mitt sommarjobb annars blir det nog inget.

Grötit inlägg jag vet men hoppas ni förstår vad jag menar.

• Svar på tråden När kan man börja skicka ut om sommarjobb?
  • Anonym

efter nyår  jag jobbar i vården å våra semsetrar är färdiga redan i februarie då börjar dom å rekrytera folk och mer ellermindre så är jobben redan till satta då men shika ett cv till dom..

• Husis

I januari är det bra att börja, så julen är undanstökad!

• Anonym

Eller så söker du extrajobb redan nu?

• Anonym (sommarjobbarn)
    Anonym skrev 2011-10-19 10:36:35 följande:
    Eller så söker du extrajobb redan nu?
    Ingen vet ju om dom behöver någon under sommaren redan nu? fast om man skickar ut ganska snart så vet dom ju att man är intresserad :)
  • spirituality

Det känns som om det kanske är lite tidigt att skicka ansökningar redan i oktober. Risken finns väl att din ansökan "läggs på hög" och glöms bort när det börjar bli dags. Efter nyår, januari/februari, brukar vara lagom att börja leta.

• Anonym (Ehc)

Jag är enhetschef inom vården och jag ser gärna att spontanansökningar om sommarjobb kommer så tidigt som möjligt - men helst inte tidigare än jan/feb (för då har jag inte börjat kolla på sommaren än!).

• Ellieott

Är chef på ett äldreboende. Till oss är det ingen ide att skicka förrän i mars. Skickar du för tidigt är det stor risk att det glöms bort..

• Anonym (Eva)

Jobbar på Åhléns och här är det läge runt mars-april då sommarschemana brukar spikas. Men vi är kanske jättesega, vet inte hur det är på andra Åhléns! :) Men definitivt på våren! Lämnar du CV nu har det hunnit staplas många på ditt när företaget letar sommarjobbare! Men är du intresserad av att jobba på några särskilda ställen så hör av dig och fråg

Lycka till

• Anonym
    Anonym (sommarjobbarn) skrev 2011-10-19 10:39:05 följande:
    Ingen vet ju om dom behöver någon under sommaren redan nu? fast om man skickar ut ganska snart så vet dom ju att man är intresserad :)

Jag menade att du ska söka extrajobb redan nu - alltså erbjuda dig att jobba extra nu. Det leder ju nästan alltid till sommarjobb. Du arbetar ju iaf bara deltid nu?
  • Anonym (sommarjobbarn)
    Anonym skrev 2011-10-19 21:23:29 följande:
    Jag menade att du ska söka extrajobb redan nu - alltså erbjuda dig att jobba extra nu. Det leder ju nästan alltid till sommarjobb. Du arbetar ju iaf bara deltid nu?
    studerar andra delen av tiden.
Svar på tråden När kan man börja skicka ut om sommarjobb?