• TheLostOne

Baby shower, hjälp tack!!

Hej alla!
    Jag och ett gäng ska ordna en baby shower till en vän som väntar sitt allra första barn.
    Men vi har aldrig ordnat en baby shower och jag fick uppgiften att ordna och hitta på lekar Cool
    Vet ni några bra lekar som är roliga och man får ett gott skratt av? :)

Ser jätte mycket fram till denna baby shower..
    har ni tips, ideer, olika websidor på nätet för tips, lekar, som ni vill dela med er?
    eller berätta om baby shower som NI har varit på !

Tusen tack i förhand!!

Let's have fun fun fun!
  • Svar på tråden Baby shower, hjälp tack!!
  • bradfield

blindtest med olika barnmatsmaker har jag sett nån gång. Och nått med blöjer med smält choklad i, vet dock ej vad det var för lek.

• Engelina

Gör i ordning fina "lappar" där det står:

- RÅD (Ett eller flera råd att ge mamman)

- ÖNSKAN (En önskan till mamman/bebisen)

- NAMNFÖRSLAG

Alla gäster som kommer får fylla i en sån lapp som sen samlas ihop till ett häfte till den blivande mamman och bebisen. Mycket uppskattat!

• Lady without tattoo

Babyshower=babydusch
    Show=visa

Vad skall ni visa?

Yrke: Leg pratkvarn
  • TheLostOne
    bradfield skrev 2011-10-19 12:45:47 följande:
    blindtest med olika barnmatsmaker har jag sett nån gång. Och nått med blöjer med smält choklad i, vet dock ej vad det var för lek.
    Det med barnmat har jag inte hört men på listan hittils har jag skrivit upp att smälta choklad i en blöja och andra ska gissa vad det är för choklad. haha :D
  • TheLostOne
    Kodjuret skrev 2011-10-19 12:47:58 följande:
    gissa omkretsen på magen :)
    Hur gör man den då? :)
  • Lady without tattoo

Om det inte går som man tänkt då? Hur är det då när ni haft detta kalas?

• TheLostOne
    Lady without tattoo skrev 2011-10-19 12:58:05 följande:
    Om det inte går som man tänkt då? Hur är det då när ni haft detta kalas?
    Varför skulle det inte gå som man har tänkt och planerat.. Man gör ju det bästa av det..
  • kellikopter
    Lady without tattoo skrev 2011-10-19 12:53:18 följande:

Babyshower=babydusch
    Show=visa

Vad skall ni visa?

ordet "shower" i babyshower står för "showered with gifts"
  • Lady without tattoo
    kellikopter skrev 2011-10-19 13:46:38 följande:
    ordet "shower" i babyshower står för "showered with gifts"
    Alltså inte babyn som blir överöst med gåvor...el?
  • Kodjuret

Alla skriver på en lapp vad de gissar att omfånget är och sen får ju någon mäta å se vem som va närmast

• TheLostOne
    Kodjuret skrev 2011-10-19 19:45:22 följande:
    Alla skriver på en lapp vad de gissar att omfånget är och sen får ju någon mäta å se vem som va närmast
    Ahaa, vad kul! Har skrivit upp det på listan :)
  • Kodjuret

Jag kom på en till sak som jag såg på tv :-P Kostar lite kanske men ni kanske har en stor budget vad vet jag  
    Ni köper en enfärgad body till alla deltagare och pennor som man kan måla på textil med. Så kan alla göra en varsin body till bebisen.  

• TheLostOne
    Kodjuret skrev 2011-10-20 17:38:29 följande:
    Jag kom på en till sak som jag såg på tv :-P Kostar lite kanske men ni kanske har en stor budget vad vet jag  
    Ni köper en enfärgad body till alla deltagare och pennor som man kan måla på textil med. Så kan alla göra en varsin body till bebisen.  
    Det lät som en JÄTTE bra ide, den tyckte jag om!  Vi har inte direkt någon budjet utan vi delar på uppgifterna.. Som jag t.ex som är ansvarig för lekar osv så bidrar med lekmaterialet, en annan så ''bjuder'' på husrum, mat och tårta.. och vi kommer att vara 5-6 stycken så gissar nog att någon kan ta att dela på att köpa några bodysar + pennor att rita på textil på! Jätte bra ide! Ska föra iväg iden när vi har ett ''möte''
    Let's have fun fun fun!
Svar på tråden Baby shower, hjälp tack!!