• Mammatillmångamenfrutillen

Ni som använt foglossningsbälte.....

Har det hjälpt? Vilket bälte köpte ni & var? Vad fick ni betala?
    Har sjukt ont i fogarna denna gången & fick tipset av min BM att ett bälte kanske skulle underlätta. Jag ska även gå till en sjukgymnast.

Om ni har tips så ös på bara =)

• Svar på tråden Ni som använt foglossningsbälte.....
  • älskarlivet81

Det hjälpte på så sätt att jag fick ännu mer ont de dagar jag inte använde det..

Köpte mitt bälte via sjukgymnast och betalade nog ca 400 kr för det.. 

• Spexig

Sjukgymnasten har bälte som du kan köpa som är jättebra! 300 betalade jag för mitt. Där kommer du även få alla tips du behöver. 

Fram till dess gör inget som gör ont, sov med kudde mellan knäna o gå med korta vaggande steg.

Det är skit med foglossning, hoppas det inte är långt kvar!  

• Nyfiken gul

jag älskade mitt bälte och det hjälpte mig verkligen eftersom jag fick ont redan i vecka 12 och jag har ett fysiskt jobb.

jag fick tips på en nätsida av min BM och köpte den därifrån. BM kunde också beställa en men den kom ju från samma företag ialla fall så då fixade jag det själv.  Jag tror jag betalade nånting på 4-500 kr.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
    älskarlivet81 skrev 2011-10-19 16:39:39 följande:
    Det hjälpte på så sätt att jag fick ännu mer ont de dagar jag inte använde det..

Köpte mitt bälte via sjukgymnast och betalade nog ca 400 kr för det.. 
    Usch..... var du tvungen att använda det alltid för att slippa smärta?
    Spexig skrev 2011-10-19 16:40:10 följande:
    Sjukgymnasten har bälte som du kan köpa som är jättebra! 300 betalade jag för mitt. Där kommer du även få alla tips du behöver. 

Fram till dess gör inget som gör ont, sov med kudde mellan knäna o gå med korta vaggande steg.

Det är skit med foglossning, hoppas det inte är långt kvar!  
    Jaha då ska jag kanske kolla med sjukgymnasten,men tyvärr ska jag inte dit förrän om 3 veckor :( känns som en evighet.....
    Har så stor lust att beställa ett nu för att iaf slippa det värsta :/
    LovleyMamma skrev 2011-10-19 16:49:55 följande:
    Kan tipsa om denna sida. 

www.lillamirakel.se/carriwell-reglerbart-stod...

Där kostar dom bara 149 kr, så med frakt blir det 179 kr. 

Se upp med storlekarna bara. Jag tog strl L och tänkte att det skulle passa gott och väl, men det visade sig vara för litet.  
    Har tittat på just detta bälte :) Men tyckte du att det hjälpte?
    Jag har stl: 38-40 som gravid,kommer det att funka med ett bälte i stl:M ? att slippa smärtan helt är väl för mkt att hoppas på & det tror jag inte heller att jag gör. Men jag vill iaf kunna gå & ta hand om mina 2 småbarn,som det är nu kan jag inte ens följa äldsta sonen till skolan & det är en promenad på 15 minuter dit *suck* . Jag är så less på att vara så "handikappad",jag är dessutom i vecka 25 så det är ju en bit kvar :(
  • Nyfiken gul

lite tips på vägen mot sjukgymnasten

*skippa högklackade skor och converse - mjuka avlastande och sviktande skor ska det vara - rejäl sula som avlastar ryggen och bäckenet.

*sitt ordentligt när du sitter i soffan och på stolar - båda fötterna i golvet

*avlasta rygg och bäcken när du sover - packa dig full med kuddar - under benen, under knäna osv - flytta gärna runt på dom när du vänder dig i sängen - är sängen för mjuk kan du lägga en tunn plywoodskiva under bäddmadrassen.

*gå som barn gör i trappen med båda fötterna på trappsteget innan du tar nästa

* måste du bära något så bär i båda händerna och fördela tyngden - undvik helst helt att bära

* ta inga långpromenader - att röra på sig är bra - men undvik att gå 4 km runda med hunden eller att motions-gå.

*gör inga konstiga rörelser utan tänk på hur du belastar din kropp

*lyssna på kroppen - får du ont - ta det lugnt och vila istället för att göra saken värre

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • älskarlivet81
    Mammatillmångamenfrutillen skrev 2011-10-19 17:06:22 följande:
    Usch..... var du tvungen att använda det alltid för att slippa smärta?
    Jag slapp aldrig smärtan, men smärtan blev ännu värre om jag inte använde bältet.. Fick konstaterad foglossning/ischias i vecka 15 och halvtidssjukskriven från vecka 20-bf..
Svar på tråden Ni som använt foglossningsbälte.....