han vill inte gå på
sambon o jag skall ha vårat första barn i april ,vi har samma tankar om barnuppfostran större delen i alla fall o pratar om allt, bråkar sällan , närmaste gnäller på varandra. i alla fall våran kommun erbjuder föräldrakurser för barn 0-16 år lite olika val av föreläsningar, jag såg detta i våran lokaltidning o frågade om vi kunde gå för jag tror att vi skulle få gå då jag kommer vara ganska långt framgången i graviditeten o att sambon o ja skulle gå på föreläsnignarna tom våran bm skulle tycka det var bra initativ men jag fick världens sursvar tillbaka " nee det är bara för idioter " inget för oss det räcker med föräldrautb som barnmo erbjuder .
men hallå det är ju för vårt barns framtid det gäller . det fanns bla 1a hjälpen för barn o det skulle ju passa oss för jag känner mig inte riktigt säker i det hela då jag gick barn o fritid på komvux o då bara pratade vi om det hela o vet inte riktigt har bara hört av sambons kompis som fick en pojk för 1 månad sedan att barnmo föräldrautb inte gav så mkt . vill ju inte sitta själv på föreläsningarna . sedan har sambon berättat att hos en av deras kunder jobbar en som har rykte att vara ren pest o sambon fått reda på att denne skall ha barn å då sa sambon att då måste vi byta grupp till en av de större städerna vi har ngra mil från vårat hem pga av sambon inte står ut med människan våran resa blir då längre ex en väg kan bli ca 30 min medans andra kan bli 40-45 minuter för en föräldrautb på ca 1-2 timmar. istället för att gå på den som de erbjuder i våran kommun. jag känner inte så många då jag inte bott så länge i sambons kommun sjklart är sambons kompisar mina kompisar , vi har sjklart känt varandra ca 3 år innan dess o förra året så flyttade jag ihop med sambon.
hur skall ja försöka få honom att gå på föreläsningarna det handlar om 2-4 st ngra timmar på kvällarna kanske 2-3 ggr i mån tycker det inte är så farligt men sambon vägrar. + man kan skaffa sig nya kontakter till de som redan har barn å de som skall ha barn vill inte gå själv