Dela vid jul?
Jag och min sons pappa har gemensam vårdnad om vår 7 årige son. Vi har varannan veckas boende sedan några veckor tillbaka, innan dess hade vi 5-5 pga pappans jobb. Vi har haft en kanon relation sedan vi gick isär ifjol, men i somras havererade den rejält då han träffade en ny och då blev som en helt annan person som verkligen inte har satt vår son i fokus. Men vi har varit hos en familjerådgivare en gång och efter det kändes det väl som om det lättade upp lite. Fortfarande jag som får vika mig i det mesta, men det har funkat hyfsat. Han har tjafsat om det mesta, men det har ändå gått att prata.
Nu fick han en dagtids tjänst och ville då ha veckovis istället. Jag ville det inte, men gick med på det tillslut. Han fick bestämma vilken veckodag vi skulle byta på. Blev fredagar. Nu infaller det sig så att vi byter den 23 dec, och då får jag honom och således är det jag som har honom över jul. Eftersom jag tänkte både på honom och vår son sa jag att han kunde gärna få ha honom till julafton förmiddag om han ville. På så vis får ju de två också lite julafton ihop. men då hade han tänkt sig ha honom hela jul för han ansåg att jag hade haft honom ifjol! I fjol hade jag honom, MEN vi firade hela julafton ihop eftersom han jobbade hela julhelgen!! Vi var hemma hos honom från halv tio på julaftons morgon till ca halv sex på kvällen då han åkte och jobbade. Jag anser inte att det är att räkna med då eftersom vi firade ihop och det av den anledningen att han jobbade.
Nu blev han ju då skitsur och skulle minsann ha honom över jul och bla bla. Då vek jag mig och sa att vi gör tvärt om då. Jag får ha pojken några extra dagar säg 22 dec till 24 på fm. Om jag lämnar honom runt 10 på fm så får jag och min son fira lite jualfton ihop också och sen får han helt bestämma hur länge han vill ha honom. Om han vill lämna på julaftonskväll, juldagen eller annan dagen. Men det var inte heller bra!!! Hur ska jag då göra? jag anser att det är för vår sons bästa också att kunna få den möjligheten att fira julafton med båda föräldrarna. Vi bor ca 200 m ifrån varann så det bvlir ingen restid för hämtning/lämning heller.
Sånt här tjafs är det om precis allt nu. Vilka kläder han har. När hans kalas ska vara. Vilken tröja han har på sig. Vilken dag vi ska byta osv osv osv. Han lägger på i örat påå mig och svarar inte på sms eller nått. Vad ska jag göra? Måste jag vika mig helt och bara svälja och acceptera? han hotar med rätten och allt möjligt. Jag anser att jag verkligen försökt och ansträngt mig för att pojken ska få det så bra som möjligt och att vi båda ska kunna fira med honom. Om jag lämnar honom runt tio på fm så har ju han hela dagen sen!
Vet verkligen inte hur jag ska kunna komma vidare när det blir tjafs om precis allt!!!!!