• neptunus

Cornelia eller Milly?

Det har redan gått två månader och vi kan inte bestämma oss för vad lillasyster ska heta. De namn som ligger överst på listan är Milly, Cornelia och Evelina. Vilda och Miranda är exempel på andra namn vi funderat  på. Hennes systrar heter Nikolina och Matilda. Vad tycker du om namnen? Associationer och smeknamn?

• Svar på tråden Cornelia eller Milly?
  • Maeve

Min dotter heter Miranda (2003) och jag tycker det e jättefint :)

• Kinya

Cornelia eller Miranda tycker jag är finast!

• neptunus

Jag vet inte om jag blev så mycket klokare, men det var roligt att läsa era svar. Tack!Glad

• Charlotte 501

Cornelia! Inte bara för att min dotter heter det med, men för att, som sagt, att det passar ihop med syskonens namn. :)

• neptunus

Måste få passa på att fråga dig Charlotte om din dotter har något smeknamn eller om ni alltid säger Cornelia? Hur gammal är hon förresten? Kallar hennes kompisar henne något annat än Cornelia?

• Farfalla

Eftersom hon har två systrar som slutar på a så skulle jag ta ett av dom namnen. Men Milly var ju jättefint =D

• Nelah

Cornelia! Inte bara pga att jag själv heter så.
    Låter bra ihop med systrarnas namn.
    Evelina är också fint men är lite för likt Nikolina.

Smeknamn: Corre, Corris, Nelia, Nela  :)
    Kärt barn har många namn men detta var några exempel på mina smeknamn som hänger ihop med namnet ;)

Jacob 2011-05-18 <3
  • Nr 3 på G

Tycker Cornelia passar bäst med syskonens namn eller varför inte bara Nelia???

• Charlotte 501

Här kommer ett VÄLDIGT sent svar..

Min dotter Cornelia är 3½ år. Jag har kallat henne lite allt möjligt, testat mig fram.. Nelis, Nelia, Conne, Cornelis.. Men sen blev hon så pass gammal att kunna tala om för sin mamma att hon minsann heter Nea. Så det kallas hon för här hemma, överallt faktiskt. Cornelia, "Nea".

Vad blev det för namn? 

• neptunus

Det var verkligen ett tag sen jag gjorde inlägget, typ 2 år. Hon fick heta Milly men Cornelia i andra namn. Ingen annan än jag i familjen tyckte om Cornelia, men det är fortfarande ett av mina absoluta favoritnamn.

Svar på tråden Cornelia eller Milly?