• Julie80

Docka - Baby Annabell eller Baby Born?

Hej!

Min lilla tjej på 2,5 år har nyss blivit storasyster. Tyvärr blev det väl inte riktigt så kul som hon hade trott och nu har hon börjat slå och riva sin bror lite då och då, särskilt vid blöjbyten.

Jag tänkte att det kanske skulle kunna hjälpa om hon också fick en egen "bebis" som hon kunde byta på och ta hand om när jag sköter lillebror.

Så till min fråga - Vilken docka tror ni är roligast och mest passande för detta syfte, Baby Annabell eller Baby Born?

Vet någon förresten var man får tag på Annabell-dockorna? (Bor i Gbg.) Jag vill helst ha pojkdockan.

• Svar på tråden Docka - Baby Annabell eller Baby Born?
  • Odd Pixie

Vad sägs om Rubens Barn-dockor annars? De är mjuka (antar jag, eftersom att de är i tyg), har snälla ansikten och finns i flera olika utseenden. Men vill du hellre ha en hård, så gör Carmen González jättefina dockor med olika etniska ursprung. De ser ganska verkliga ut faktiskt.

• Tessie2022

Om din dotter är lik min dotter så är det definitivt Baby Annabell som gäller.. Den fick hon lite innan hon fyllde 2 i julklapp och har alltid älskat den! Den är favvisdockan fortfarande och hon är 3,5 år nu.. Hon har även  Baby Born som hon fick förra julen men den leker hon aldrig med.. Används dock flitigt av hennes äldre kusiner när de är här men det är bra för då får hon ha sin AnnaBell docka - den är inte lätt att dela med sig av nämnligen Flört. Baby AnnaBell är lite halvmjuk i kroppen och ganska mysig - inte lika mjuk som Rubensdockorna dock men min dotter har aldrig gillat dem..

• Julie80

Tack för svaren!

Det fick bli en Baby Annabell, kändes som om den var mest lik en riktig bebis.

Svar på tråden Docka - Baby Annabell eller Baby Born?