• Honeyrose

    vinterskor som inte är föör dyra!

    Hjälp... vet inte vilka vinterskor vi ska köpa... har två barn, en som blir ett år i januari, hade funderat på kavat stövlar typ till henne, hon kan inte riktigt gå själv än men går redan runt möbler och med lära gå vagn, men kanske att hon inte kommer GÅ så mycket själv ute i snö direkt... men vet ju inte såhär i förväg....
    andra dottern är snart 2 ½, går inte på förskola, och vi går ut när vi kan, inte varje dag, men ibland åker vi iväg och leker inne oxå och brukar inte vara ute i flera flera timmar i streck men ca 2 kanske. vet inte alls vad jag ska köpa till henne!

    några råd? har inte så bra ekonomi så vill gärna ha bra o lite billigare alternativ. hade lite funderat på kavat till båda (vilken modell?) eftersom dem fanns att köpa på ellos och där finns ju en massa rabatter. hur hade ni gjort, vilken modell hade ni köpt?

    tacksam för svar!!! 

  • Svar på tråden vinterskor som inte är föör dyra!
  • beccagranen

    Kna bara svara för mig själv, men jag tycker att det är väldigt överreklamerat med alla dessa märkesskor. Har alltid tidigare köpt Kavat, Viking, Pax, Kuoma etc. Förra året köpte jag ett par Viking Goretex till sonen, gav närmare tusenlappen för dom. Rena skiten, läckte in vatten, tog lång tid att få torra osv. Så aldrig mer! Kavat har jag alltid tyckt om, men inte sonen då dom är så stela. Förra vinterna hade vi ett par Kuoma, dom har jag vart nöjd med för kylan/snön men inte för slask. Däremot köpt svärmor ett par på skopunkten, fodrade gummistövlar (väligt lätta) för ca 200kr, och dom har vart toppen. Fungera suveränt för både värme och väta, och sonen älska dom. Så i år köpte jag ett par vinterkängor (påminner mycket om Kavat) samt ett till par av fodrade stövlar. Sen har han ett par Kuoma från förra vintern som fungar i år med. Så mitt råd är att skippa märkesfixering och gå efter eget sunt förnuft. Klämm och känn, se vilka behov ni har för skorna. Jag tycker iaf att detvar rena fundet att få två par skor för 350kr, som faktiskt fungerar utmärkt.

  • Honeyrose

    vad underbart att ni hittat bra och billiga skor! 

    inte så att jag är väldigt märkes fixerad men det är lättare då jag ofta köper över internet (vet att det är bättre att prova...) har varit på dinsko men hittade inget jag var riktigt nöjd med... ska kika vidare =) tack för svar!

    fler? 

  • Mina fina hjärtan

    Kolla på blocket eller tradera till din minsta finns många som säljer märkes skor billigt och dom små skorna är knappt använda... du har inga kvar sen din stora var mindre?  skopunkten är hyfsade annars där får man andra paret till halva priset....

  • Hallonmumsan

    Tydligen hade vinterskorna av märket lejon på skopunkten fått bra i det årliga testet men vet inte om det bara fällde över storlek 30. Vi köpte everest på stadium som kostade 400

  • Honeyrose

    everest 400 kr lät ju inte så farligt, ska nog kika på de!
    pax var ju samma pris men en vän berättade att dem fått dåligt i test nåt annat år, nån som vet om test detta året?

    skor från äldsta har vi tyvärr inte, hon är född på sommaren och hade större fötter än lilla, hennes första vinterskor var i storlek 24 och lillan ska nu ha storlek 21 

  • Honeyrose

    hur låter denna sko? 

    med praktisk kardborreknäppning. Tillverkad i robusta material som äkta skinn och återvunnen nylon för minsta möjliga miljöpåverkan. Extra slitskydd av PU. Invändigt membran och tejpade sömmar ger en vattentät känga som samtidigt andas. Tjockt pilefoder. Uttagbar isolerande innersula i filt med storleksmarkering. Grovmönstrad gummiyttersula med bra grepp och avrullning.

    http://www.ellos.se/dv/1-Skor-Boots-kangor/Kavat/_/N-f7qZ1z140bg?Nr=317505 

  • Honeyrose

    åå den var ju slut i 26!.....

    blir galen! vet inte vad jag ska köpa! har ju inte råd med så mycket men vill såklart hon ska ha något bra.  

  • Sehrenia

    www.dinsko.se/Shop-online/Barn/Baby-stl-20-25
    Dom här köpte jag åt min sambos dotter som blir två här i november.
    Skit bra skor och jäkligt varma. Dock så köpte jag fjolårets som ser i princip likadan ut utom att dom är helsvart och inte rutiga men samma sko i princip. Dom är jätte bra.
    :)

Svar på tråden vinterskor som inte är föör dyra!