• Hihi2

Elf cosmetics - bra eller bara skit?

En bloggare tipsade om Elf cosmetics och jag klickade mig in på sidan där man kan beställa och såg att man kunde få mineralpuder för typ 3 £ alltså ca 35 kr! Det är ju verkligen sjukt billigt! Men jag ställer mig frågan om kvaliteten är där efter också? Jag har länge använt i.d bare minerals, men de är ju rätt dyra tyvärr.

Är det någon som testan Elf och vet om det är något att ha?  

• Svar på tråden Elf cosmetics - bra eller bara skit?
  • Strangely

Jag har köpt väldigt mycket från E.l.f och tycker att vissa produkter är jätte bra, medans vissa grejer är ur dåliga.
    Mineral sminket tycker jag är bra, har man en bra primer under håller det. De täcker ganska bra med. Nu har jag inte testat I.d så har inte så mycket att jämföra med. Men om du ska köpa där ifrån så rekommenderar jag deras Studio och mineral serie.  

• 071001

Tycker tvärtom, mineral-pudret ger ingen täckning alls.
    Vill du prova ett budgetalternativ förslår jag tikei.se. De har prover för 10 kr/st.

• Hihi2

Jag har googlat runt lite och omdömena varierar lite. Men det kanske kan vara värt att testa eftersom det är så billigt.

• Strangely

jag har ju som sagt inte så mycket att jämföra med, Har inte använt något mineral smink för ens jag testade E.l.f
    Använder man deras consealer och sedan foundation så tycker jag att det blir bra. Vill man ha mer täckning så får man ju lägga på lite till. Risk för att det blir för pudrigt finns ju, men efter någon timme ser man att huden tagit upp sminket och jag upplever att det får ett riktigt bra resultat då. Jag har flera favoriter hos E.l.f som jag inte skulle klara mig utan! tycker det är roligt att ha lite att välja emellan, än att ha några få svindyra produkter.
    =) 

• 071001

Strangely, ja det är så olika för alla vilka produkter som funkar. Jag har ganska torr hud och vill behöva använda så lite puder som möjligt men med full täckning då jag är ganska röd om kinderna.

• Strangely

Siris mamma: Ja, jag förstår vad du menar. =) Har rätt så blandad hud. Har du testat en bra fuktighetsgivande ansikts kräm under mineral puder? Alla har ju olika hudtyper så man får testa sig fram lite bland olika märken =)

• 071001

Japp, alltid bra kräm under

• Lacey

Älskar deras smink. Använder bara deras mineralkit nu och tycker det är jättebra. Och de täcker det svårtäckta röda som jag har på min näsa, inte mycket som täcker det.

• maria227

Jag tycker att deras saker är bra, har dock inte testat mineralpuder då jag är lite mesig och inte vågar svika mitt älskade i.d :) men allt annat köper jag där och jag tycker att man kan hitta jättebra saker till ett grymt bra pris:)

• 071001

Japp, jag har skrivit i den tråden också

Svar på tråden Elf cosmetics - bra eller bara skit?