• ulimon

höst/vinterskor

Hej!

Tänkte höra om vilken skokedja ni föredrar att handla från, Skokanonen eller Skopunkten? Aldrig handlat från skopunkten och undrar nu om deras kvalitet på skor jämfört med Skokanonen? Har handlat från skokanonen nån gång men kände nu att jag hittade inga skor där som passade mig/mina fötter. Blev bara så nyfiken på vad ni tycker om dessa kedjor. Mest nyfiken på Skopunkten vad ni tycker om den butiken

• Svar på tråden höst/vinterskor
  • AnCa89

Skopunkten har urdåliga och fula (de flesta) skor. Kvalitet ska vi inte snacka om, skornas klackar går sönder efter en vecka och är dessutom jä..gt obekväma. Nej, inget jag skulle rekommendera alltså... 
    Skokanonen är bättre men oxå långt ifrån nice.

Jag föredrar att handla på Scorett, Bianco och på internet, t ex på brandos eller have2have... De har verkligen fina och prisvärda skor.

• Jozzan79

Kör Brandos! Finns mycket att välja på... Sorel skorna är grymt varma, klarar upp till minus 35 grader och är dessutom snygga!!  Jag tänker inte frysa om mina fötter i vinter!

• ulimon

Hur dyrt är det att skicka efter från Brandos då? Och hur dyra är skorna?

• ulimon

Har nu varit in på Brandos o kollat och tyckte de var dyra även om frakten inte kostar något.

Har nu köpt kängor från Skopunkten och tänkte testa dem nu i vinter. Är de inte bra så får jag väl köpa nya i så fall. Behöver några som är riktigt varma när man ska vara ute i kylan med dottern i vinter. Ska bli spännande och se om de håller måttet.

Nån annan som tycker nåt annat om dessa skokedjor.     

• sötarara

Skopunkten har värdelös kvalité. Köpte skor där förra hösten och de höll i två månader, sen lossnade sulan.

• ulimon

Vad var det för sula på dessa skor då när de lossnade? Har köpt och det ena paret har kilklack. Men om de går sönder går man ju tillbaka med dem i så fall. För kvittot gäller ju ett tag.

• sötarara

Det var ett par vanliga stövlar med vanlig, dock ganska platt sula. Ja, jag kanske skulle behållt kvittot men jag brukar rensa plånboken med jämna mellanrum.

• Angeeliicca

Dkopunkten har inte en enda sko i läder. Det säger sig självt bara där vilken skit kvalité dem skorna har. Jag var inne där en gång å pratade med en i personalen. Jag berätta vilken sko kedja jag jobba för och hon sa att hon skämdes. Det säger väl allt.

Svar på tråden höst/vinterskor