• Anonym (E)

Svårflirtad och reserverad bebis

Jag har en liten åttamånaders dotter som jag upplever som ganska svårflirtad.

Hon är en jätteglad, mysig och sprallig tjej hemma. Skrattar, ler och busar mycket med oss föräldrar och sina två storasystrar.
    Mot andra än familjen är hon dock helt annorlunda. Oftast tittar hon bara lite och tittar sedan bort när någon pratar eller gullar med henne. Rör inte en min. Nu är hon dessutom i separationsfasen, men det har varit så här sedan hon var nyfödd.

De två systrarna var hypersociala som bebisar. Skrattade och tramsade så fort någon sa hej.
    Av den anledningen känner jag mig lite orolig.

Finns det någon mer som har eller har haft en lite mer reserverad bebis?

• Svar på tråden Svårflirtad och reserverad bebis
  • gammeltacka

Det låter inte alls som om du behöver oroa dig tycker jag! Olika personligheter helt enkelt

• Anonym (E)
    gammeltacka skrev 2011-10-20 17:11:22 följande:
    Det låter inte alls som om du behöver oroa dig tycker jag! Olika personligheter helt enkelt
    Tack så mycket för ditt svar!
    Jag hoppas också att det helt enkelt är så att de har olika personligheter mina barn!

Någon annan? 
  • Cloudberry

Det är helt normalt. Båda mina döttrar har varit som din dotter, min pojk verkar däremot vara mer social av sig.

• Sassajajja

Min pappa berättade att jag tydligen var en mycket reserverad bebis. Jag kunde sitta i vagnen och titta på människor som försökte få mig att le eller säga något och se ut som "Jaha, och vem är du och vad kan du göra för mig?" 

Det intressanta är att jag absolut inte är reserverad idag och de flesta människor jag känner skulle nog bli väldigt förvånade om jag berättade att jag var reserverad som bebis. Så det är inte heller så att om man är reserverad som bebis så blir man det som vuxen. 

• Anonym (E)

Tack så mycket för era svar! Skönt att höra att fler har lite mer reserverade bebisar...
    Cloudberry, är dina döttrar fortfarande lite mer avvaktande eller har de blivit mer sociala med tiden? 

Svar på tråden Svårflirtad och reserverad bebis