Intimkirurgi?
Hej!
Undrar om någon har erfarenhet utav intimkirurgi, främst då vad gäller förslappade slidväggar.
Undrar också om de bygger upp en ny mellangård?
Hej!
Undrar om någon har erfarenhet utav intimkirurgi, främst då vad gäller förslappade slidväggar.
Undrar också om de bygger upp en ny mellangård?
Du kan nog göra det mesta numera, men får bekosta det ur egen ficka. Kolla runt efter privata kliniker (plastikkirurgi) i din närhet. Har läst om de som valt att förminska eller helt ta bort sina inre blygdläppar bland annat. Är osäker på just mellangården och slidväggarna men som sagt, det mesta går nog numera.
Jo, jag är beredd att betala för kalaset själv. Landstinget gör inte mycket åt förlossningsskador har jag tyvärr märkt... Önskar bara bli symtomfri, utseendet spelar liksom ingen roll...
Men du, titta på denna sida, de hade en hel del information.
www.strandkliniken.se/gynekolog/ultraljud/gyn/intimkirurgi/gynekologi/gardasil/livmoderhalscancer/urinvagsinfektion/ultraljud_gynekologi_urologi.asp
Det borde finnas liknande lite överallt i landet, eller värt att resa en bit för att komma till en bra klinik kanske :) Var bara noga med, innan du gör något, att kolla upp kliniken innan du opererar dig.
Jag gjorde nyss bröstförstoring, blev då varse om vikten av att välja en BRA klinik och bra kirurg. Se efter vilka garantier de lämnar om det skulle bli komplikationer osv. Och deras tidigare meriter. Eventuellt kan man ju kolla HSAN (göra en förfrågning om kirurgen innan för att se om de har en anmälan på sig sedan tidigare).
Lycka till, och berätta gärna hur det har gått för dig!
Tack för svaret. Har varit inne och kikat på deras sida och även mejlat dem. Hur kollar man upp deras tidigare resultat? De har inga bilder och patienterna lär man ju inte få tag på. Deras meriter står där, men det säger ju tyvärr inget om deras skicklighet. Usch så himla svårt.
Ang. komplikationer så tycker jag det verkar lite lurigt. Det står att ett återbesök ingår vid intimkirurgi, men sedan nada. Om de andra operationerna står om reoperationer mm men inte om intimkirurgi.
Ang. HSAN- hur kollar man det?
Jag skulle resa hur långt som helst bara det blir bra igen!!
Jaja, vi får se vad de svarar. Har mejlat två andra kliniker också. Kostnaden struntar jag i.
Från socialstyrelsens hemsida:
Frågor om legitimationer och anmälningar mot hälso- och sjukvårdspersonal skickas till en speciell e-postadress, hosp@socialstyrelsen.se
Då skickar du bara kirurgens namn och fråga om de har några tidigare anmälningar på sig. Detta kan man göra anonymt.
Jag kollade upp min kirurg inför min bröstoperation, han hade en tidigare anmälning men det gällde ett helt annat ärende och var ganska oväsentligt för min del.
Bästa sättet att hitta information är just att kolla upp vem som utför ingreppet och sedan söka information på google om kirurgen från forum och bloggar.
Angående säkerheten på resultatet osv så är det bästa att prata med kirurgen om det på konsultationen. Fråga vad som gäller om resultatet inte blir bra, om något skulle brista. Vem står för omoperationen?
Just när det gäller bröstop så verkar vissa kliniker ge ett rabatterat pris på korrigeringar, vissa kräver en full summa för omoperation och vissa utför korrigeringar gratis om komplikationen uppkommer under första året.
Titta in på www.plastikoperationsforum.se
Det är mycket bröstop, men jag har sett en och annan som gjort intimkirurgi (blygdläpparna). Kan finnas fler, om inte annat kan man få mycket bra info om just kliniker, kirurger osv :)
Tack!!