• Trasseltroll

Tårtfyllning- Dumlefluff och Lemon Curd? Kan det funka?

Ska göra gräddtårtor till på lördag och vill prova göra dumlefluff som fyllning till ena lagret. Vet däremot inte vad jag ska ha på andra lagret men har en burk Lemon Curd här hemma... Kan det funka till dumlefluff? Om inte, vad passar till fluffet??

• Svar på tråden Tårtfyllning- Dumlefluff och Lemon Curd? Kan det funka?
  • Jojjjoo

Hmm jag tycker det låter som en udda kombo.
    Lemoncurd är ju supergott, och dumle är också gott (även om jag inte vet vad fluffet består av :) men ihop låter det lite konstigt med chokladkola och citron.

Fast du kan ju alltid testa ;).

Annars tänker jag att ett till chokladlager kan funka, mörk eller vit - eller något med mörka bär, de brukar funka till chokladgrejer tycker jag, blåbär, björnbär etc...

eller kanske Vaniljsås?

• Thursday

Måste säga att också tycker att mjölkchoklad/kole och citrus låter rätt konstigt. Hellre typ mosad banan, eller blåbärssylt eller något sånt.

• Trasseltroll

Haha, okej! Ja det kändes inte rätt i mitt huvud heller, det var därför jag kände mig tvungen att fråga. Efter lite funderande och googlande får det nog bli hallonmousse på andra lagret!: )

• Ida 84

Sist jag gjorde tårta hade jag dumlefluff och hallonmousse på. Men blandade ner lite extra frysta hallon i moussen, tyckte det blev jättegott och kändes som att moussen inte blev riktigt lika söt som utan då även fluffet är väldigt sött...

Svar på tråden Tårtfyllning- Dumlefluff och Lemon Curd? Kan det funka?