Helsingborg? Eller Malmö?
Hur är det att bo och leva i Helsingborg? Ska man bo i Malmö i stället?
Hur är det att bo och leva i Helsingborg? Ska man bo i Malmö i stället?
Jag har bott både i malmö och i helsingborg. Gillar helsingborg bättre. Det är mindre, mysigare, man kan i praktiken gå överallt. Samt att bostadspriserna är lägre i helsingborg. Har du några frågor, skriv:)
Jag är uppväxt i Helsingborg och älskar den staden så jag är kanske lite partisk. Har ofta varit i Malmö eftersom min syster bor där och jag skulle inte vilja bo i Malmö. Anledningen till att min syster hamnade i Malmö var att hon inte hittade någon lägenhet i Helsingborg eller Lund. Hade jag jobbat i Malmö hade jag nog valt att bo på någon annan ort, tex Lund eller någon av de mindre byarna mellan Lund och Malmö.
Vilka områden som är bra i Helsingborg vet jag faktiskt inte då det var 10 år sedan jag flyttade därifrån, så det kan ju ha ändrats en del och så har det ju kommit en del nya områden senaste åren. Men jag är uppväxt på Norr (Tågaborg, Olympia och Ringstorp) och för 15 år sedan var det i alla fall bra områden. Fast lite för nära stan för min del så jag skulle inte valt att bo där i dag då jag föredrar landsbyggden.
Det finns rövar områden & finare områden vart du än flyttar. Personligen gillar jag Malmö bättre
Varför inte Höganäs?
Jag har bott i både Malmö och Helsingborg. Sällskapet jag bodde med i Helsingborg var fruktansvärt, men staden är mysig!
Jag är född och uppvuxen i Malmö och den staden har också sin charm.
Nu bor vi i en liten by mitt emellan Malmö och Lund
Nu är det här bara en generalisering av Bjuv; Anna Anka kommer därifrån. Har du sett senaste säsongen av arga snickaren avsnitt 1? Hehehehehe. Som sagt, bjuv är inte så omtyckt i hbg.