• E L I N

Parfymfritt sköljmedel som luktar GOTT!!!

Jag älskar sköljmedel som luktar!
    Alltså doft av äpple,citron osv från Softlan tex.
    Men då jag har två eksem barn så blir det ju bara parfymfritt hemma och kläderna luktar nada. 
    Tråkigt enligt mig och det känns ofräscht på något vis.
    Såå, vet du nåt oparfymerat sköljmedel som luktar gott?
    Eller har du nåt tips på hur man får kläderna att lukta gott utan parfym?

• Svar på tråden Parfymfritt sköljmedel som luktar GOTT!!!
  • Lena

Att hänga dem ute brukar ge god doft utan parfym.

• stjierna

Vi använder Comfort Sensitive tillsammans med flytande Grumme parfymfri - vår tvätt luktar supergott :)

• E L I N
    stjierna skrev 2011-10-20 21:26:13 följande:
    Vi använder Comfort Sensitive tillsammans med flytande Grumme parfymfri - vår tvätt luktar supergott :)
    Okej. Tar du en kapsyl av varje då?
    Är dina barn känsliga också?
    Tack för svar! =) 
  • pluvdo

Hela poängen med parfymfritt sköljmedel är väl att det är just... ja, parfymfritt? Eller har jag missat något?

• E L I N
    Svennis skrev 2011-10-20 21:15:29 följande:
    Jag är också nyfiken så jag hjälper dig att puffa
    Tungan ute
  • E L I N
    pluvdo skrev 2011-10-20 21:29:53 följande:
    Hela poängen med parfymfritt sköljmedel är väl att det är just... ja, parfymfritt? Eller har jag missat något?
    Smart du är! =)
    Undrar som sagt om det trots allt finns nåt parfymfritt sköljmedel som ändå luktar gott?
    Inte omöjligt.
    Och/eller det finns nåt husmorstips som kan få det att lukta gott?

• fesun

Lavendel i garderoben? (min mammas smarta idé) alt. pröva he något som luktar gott i en tesil och göra "te" på sköljmedlet? :P

• E L I N

Åå lavendel! Där sa du nåt. Då kommer jag att tänka på min mormor! =) Tack :)

• stjierna

Jag har 40 ml tvättsåpa till min o sambons tvätt och ca 60-80 ml till sonens beroende på fläckmängd. 1-2 kapsyler sköljmedel också beroende på smutsmängd och om tvätten luktar surt o äckligt, eller verkar fräscht i övrigt :)
    Sonen är extremt känslig, men hans hud har inga problem med denna kombon! :)

• brünnhilde

Finns väl "bedlinen"-sprayer om man vill? Typ lavendel på flaska... Body shop?

• Lena

Antagligen är det ämnena som löser upp och konserverat som han är allergisk mot så en påse med torkade växter i skåpet där de rena tvätten förvaras borde göra susen. Däremot tror jag inte på olika sprejer.

• gullehjärtat

Softlan har ett milt parfymerat som luktar jätte gott :) Men ska det vara helt utan så är nog lavendel i lådan bäst!

• Mollzor

På Stockhome har de också klossar av cederträ som man kan ha i garderoben. Det luktar gott och skyddar mot mal och sånt.

Svar på tråden Parfymfritt sköljmedel som luktar GOTT!!!