• Persemona

Finns fodrad skaloverall?

Jag köpte en skaloverall från Tradera. När jag fick hem den var den fodrad. Kan den verkligen få kallas skaloverall då? Vad är då skillnaden mellan den och en vanlig vinteroverall?

Jag har skalkläder från pop. De är supertunna med nät inne. Sen bygger man på med lager. Ett skal alltså. 

• Svar på tråden Finns fodrad skaloverall?
  • MorsningKorsning

Polarns skaloveraller på göraren brukar vara fodrade, men det går (i alla fall på nyare) att ta ur. Kolla om det sitter knappar i fodret.

• MorsningKorsning

Men AHRG vad telefonen ska jävlas! Göraren ska vara hösten

• Persemona
    MorsningKorsning skrev 2011-10-21 00:07:30 följande:
    Polarns skaloveraller på göraren brukar vara fodrade, men det går (i alla fall på nyare) att ta ur. Kolla om det sitter knappar i fodret.
    Detta fodret går inte att ta ut. Det sitter inne i tyget. Jag har som sagt pop skalkläder och där kan man sätta dit fleecefoder. Det är verkligen som ett skal. Denna ser mer ut som en vinteroverall. Tänkte kolla innan jag skickar iväg min besvikelse med mejl. någon mer?

kan tillägga att jag misstänker att denna var köpt på ica och inte pop. 
  • aglili
    Persemona skrev 2011-10-21 22:58:53 följande:
    Detta fodret går inte att ta ut. Det sitter inne i tyget. Jag har som sagt pop skalkläder och där kan man sätta dit fleecefoder. Det är verkligen som ett skal. Denna ser mer ut som en vinteroverall. Tänkte kolla innan jag skickar iväg min besvikelse med mejl. någon mer?

kan tillägga att jag misstänker att denna var köpt på ica och inte pop. 
    Stod det att det skulle vara POP? I så fall borde du ju se loggan klart och tydligt.

En skaloverall brukar väl vara fodrad, men inte varmfodrat med fleeceeller "lurv".
  • Persemona
    aglili skrev 2011-10-21 23:02:29 följande:
    Stod det att det skulle vara POP? I så fall borde du ju se loggan klart och tydligt.

En skaloverall brukar väl vara fodrad, men inte varmfodrat med fleeceeller "lurv".
    Nej det stod inte pop. Så det var okej.
  • alexs mamma

Hej!
    Svara för vad jag tycker de tekniska termerna har jag inte koll på, men en skaloverall borde inte ha något forder det är bara ett skal utan foder so mman själv sklla tillföra i nästa lager...

• 071001

Om det var en Pop skulle du se det ts som nån redan nämnt. Låter märkligt att du tror att du köpt en Pop fast det verkar vara en Ica Maxi?

• Regnig måndag

Det betyder egentligen att tyget är gjort i olika lager så att det andas. Det måste ha ett foder eftersom funktionen annars förstörs och hur detta ser ut är olika, nät är vanligt men det finns andra varianter också.

Det är ett ypperligt missbrukat begrepp särskilt hos låpriskläder och det är lite si och så med hur det fungerar i praktiken både vad det gäller att hålla väta stången och hur det andas.

FIRA DEN INTERNATIONELLA CAPS-LOCK DAGEN DEN 22/10!!!
  • Persemona
    071001 skrev 2011-10-22 22:48:22 följande:
    Om det var en Pop skulle du se det ts som nån redan nämnt. Låter märkligt att du tror att du köpt en Pop fast det verkar vara en Ica Maxi?
    Det stod INTE att det var pop. Jag använde bara det som exempel då jag redan har skalkläder där ifrån.
  • Persemona
    Regnig måndag skrev 2011-10-22 22:59:03 följande:
    Det betyder egentligen att tyget är gjort i olika lager så att det andas. Det måste ha ett foder eftersom funktionen annars förstörs och hur detta ser ut är olika, nät är vanligt men det finns andra varianter också.

Det är ett ypperligt missbrukat begrepp särskilt hos låpriskläder och det är lite si och så med hur det fungerar i praktiken både vad det gäller att hålla väta stången och hur det andas.
    Det finns inget foder på mina pop. Det består av ett yttertyg och ett nät.  Denna overall andas inte mer än en vanlig overall. Det visade sig att jag hade en likadan till ett annat barn. tack för svar.
Svar på tråden Finns fodrad skaloverall?