• Honeyrose

köpa från skopunkten?

någon som vet hur skorna från skopunkten är, vilka är bra?

någon som vet alla skor som var med i test detta året? 

• Svar på tråden köpa från skopunkten?
  • whitetrach86

Kolla på testfakta.se 

Själv har jag väl en 50/50 delning med hur det är just med skopunkten. Dom flesta skorna för vuxna är bra men barnskorna är det nästan alltid något "fel" på.
    Håller inte värmen, läcker in vatten, knappar (detaljer) lossnar 2 dagar senare. Dragkedjor går inte att dra ner eller upp efter kanske 1 månad. Skosnören går sönder efter halva skons "livslängd" om man säger så.

• Loppan81

Ja, ungefär hälften av alla skor går sönder...:/ Köper helst inte där längre på grund av den dåliga kvaliten.

• Luullis

Jag köper där ganska mycket. Brukar handla till mig själv mest och köper väl tre olika par(då man får det tredje gratis). Håller väl en säsong ungefär så kvaliteten är skit. Men jag vill köpa nya inför varje ny säsong så för mig spelar det ingen roll. 

Dom skor jag köpt till barnen därifrån har inte gått sönder, dom har jag varit nöjd med.  

• Honeyrose

ok då kommer jag nog inte handla därifrån. tack infon!

• Havsluft

I årets test av vinterskor för barn kom Skopunkten överraskande nog fyra!

Denna lilla sammanställning har jag klippt ur en annan tråd som handlar om testet:

1. Ecco Snowrush betyg 4,8 VATTENTÄT
    2. Viking Bluster betyg 4,5 VATTENTÄT (dock SÄMST värme!)
    3. Kamik Waterbug 5 X betyg 4,3 VATTENTÄT
    4. Skopunkten Lejon betyg 3,8 VATTENTÄT (PRISVÄRD 299 kr)
    5. Eurosko iN2 betyg 3,0
    6. Superfit Cross betyg 2,8
    7. Coop Friends betyg betyg 2,7
    8. Din Sko ospecificerat märke betyg 2,3 (ANDAS DÅLIGT)
    9. Pax Forrest betyg 2,2 (EJ PRISVÄRD 699 kr)
  • la dolce vita

Jag handlar aldrig på Skopunkten. Anledning? Har du gått förbi butiken? Det luktar bara plast. Plast på fötterna har man bara på blå tossor (som man sätter över skorna), eller om man har gummistövlar.

• mmn1

Jag har vid 2 tillfällen chansat och köpt skor på skopunkten då de är billiga. De första skorna vi köpte var i våras enbart för att kolla kvaliten och de höll inte ens en månad. Efter en månad så var hela främre delen på skon sönder nött och det var stora hål in i skon. Skon var då inte ens använd dagligen eftersom vi även hade gummistövlar och bara vid vanlig utelek, inget åka bil där skorna skrapades eller liknande. För en månad sen köpte vi ett par gympaskor till där som vi också varvat med gummistövlar då hon vuxit ur sina andra adidas som hon haft sen i våras. Återigen helt värdelösa, efter 2 veckor var det hål i skorna framme vid tån igen och när en månad gått var större delen av tån på skon borta. Igår när jag reklamerade dem sa det att de aldrig sett skor slitas så där förut och att hon måste åkt bil och skrapat sönder dem. Jag fick iaf ett par nya och dottern använde dem igår på kvällspromenaden och när vi kommer in är det redan en bit borta på tå delen. Jag har aldrig varit med om sån usel kvalite och kommer aldrig att köpa skor där igen.
    Hennes adidas skor som hon hade dagligen i ca 4-5 månader blev ytters lite slitna på tån trots att hon åkte bobbycar och cyklade dagligen hela sommaren. Sånt går tufft åt skorna men inte ens de lyckades ha hål på dem så jag rekommenderar dig inte att köpa skor på skopunkten om du vill ha skor som håller.

Jag anser att man på skopunken får vad man betalar för.

Svar på tråden köpa från skopunkten?