• Rakad Apa

Känner ett "tryck" i vänster arm, och stickande känsla i handen. Vad kan det vara? :/

Har i 2-3 veckor känt ett slags "tryck" i vänster arm, runt biceps. Känns ungefär som när man kollar blodtrycket. Vänster hand har blivit lite kallare och det sticker lite i handen, ungefär som när en kroppsdel "somnar". Har aldrig känt såhär tidigare. Höger arm är dock som vanligt. Nån som vet vad det kan vara? Är lite orolig....

?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Svar på tråden Känner ett "tryck" i vänster arm, och stickande känsla i handen. Vad kan det vara? :/
  • Anonym

stroke? varför låta det gå så länge med det, kolla upp det så du är säker

• Didajdidajda

Lugn nu... om stroke;  kan du le? Kan du hålla armarna i luften? Talar du ordentligt och så så bör du inte oroa dig för stroke. Armen kan domna av.. Det där har hänt mig många gånger. De flest gånger har det varit fråga om en nervklämma i axeln. Lycka till, och kram!

• Anonym
    Didajdidajda skrev 2011-10-21 01:11:18 följande:
    Lugn nu... om stroke;  kan du le? Kan du hålla armarna i luften? Talar du ordentligt och så så bör du inte oroa dig för stroke. Armen kan domna av.. Det där har hänt mig många gånger. De flest gånger har det varit fråga om en nervklämma i axeln. Lycka till, och kram!
    Precis min tanke.... eller en liiiten liten propp som seglar förbi. Det hade jag.
  • Rakad Apa

Alltså, jag mår ungefär som vanligt. Och jag har inga problem med min motorik, kan röra mig och så utan hinder. Men det verkar som att blodcirkulationen har blivit sämre eftersom jag har blivit kallare och mer frusen om vänsterhanden. Märkligt...

• jaghopparhögt
    Rakad Apa skrev 2011-10-21 01:18:03 följande:
    Alltså, jag mår ungefär som vanligt. Och jag har inga problem med min motorik, kan röra mig och så utan hinder. Men det verkar som att blodcirkulationen har blivit sämre eftersom jag har blivit kallare och mer frusen om vänsterhanden. Märkligt...
    Du blir äldre, kroppen fungerar, inget konstigt med det.
  • Smilla86

Tycker du ska hålla koll på det och söka om det inte blir bättre.. Är du vänsterhänt? Att det surrar i handen tycker jag låter som att en nerv kommit i kläm och beror ofta på överbelastning.. Har man en nerv i kläm för länge kan musklerna i värsta fall börja förtvina i den delen.. Försök att vila armen..

• Rakad Apa
    Anonym skrev 2011-10-21 01:07:43 följande:
    stroke? varför låta det gå så länge med det, kolla upp det så du är säker
    GIllar inte att gå till läkare så jag brukar alltid kolla upp andra möjligheter innan....
    jaghopparhögt skrev 2011-10-21 04:31:07 följande:
    Men jag är bara 28 Obestämd
    Smilla86 skrev 2011-10-21 08:21:57 följande:
    Tycker du ska hålla koll på det och söka om det inte blir bättre.. Är du vänsterhänt? Att det surrar i handen tycker jag låter som att en nerv kommit i kläm och beror ofta på överbelastning.. Har man en nerv i kläm för länge kan musklerna i värsta fall börja förtvina i den delen.. Försök att vila armen..
    Är iofs högerhänt, men det lät ju allt annat än trevligt med förtvinande muskler! Förvånad
  • jaghopparhögt
    Rakad Apa skrev 2011-10-21 09:02:04 följande:
    jaghopparhögt skrev 2011-10-21 04:31:07 följande:
    Men jag är bara 28 Obestämd
    Haha bara 28, trodde du att du skulle vara lika pigg som när du var 20 ända fram till 40-årsdagen :p
  • Anonym

Så har jag också i vänsterarmen som ett starkt tryck ja precis som ts beskriver som en blodtrycksmashett som trycker och stoppar upp flödet i armen. Har också domningar i hela vänster sida sen ett par månader.

• Rakad Apa
    Anonym skrev 2011-11-11 22:00:05 följande:
    Så har jag också i vänsterarmen som ett starkt tryck ja precis som ts beskriver som en blodtrycksmashett som trycker och stoppar upp flödet i armen. Har också domningar i hela vänster sida sen ett par månader.
    Jävligt obehagligt! Min arm har dock blivit lite bättre men problemet kvarstår.
  • Anonym

Ingen som kan förklara bad det handlar om???

Svar på tråden Känner ett "tryck" i vänster arm, och stickande känsla i handen. Vad kan det vara? :/