• Anonym (Vårtan)

Måste få hjälp för mina vårtor, tips på hjälp i Linköping ?

Hej !
    har haft problem i många år med vårtor på både händer och fötter. Går på fotvård för min diabetes och bad att få komma till hundkliniken och få hjälp med att bränna bort dem i lätt drogat tillstånd, nästan sovande. Men hudläkaren sa, att de hade inte tid med att ta bort alla vårtor och att de skulle komma tillbaka.Kan så hända då jag äter medicin som tar ner immunförsvaret och gör mig mottaglig för virus av alla de slag, så även vårtvirus. Nu har jag blivit så trött på detta, att jag funderar att söka privat och höra om de kan göra något för mina vårtor. Jag undrar därför om någon har tips att ge på på privatklinik i eller utanför Linköping i Östergötland ?

Jag hoppas på er hjälp nu. Mvh Vårtan   

• Svar på tråden Måste få hjälp för mina vårtor, tips på hjälp i Linköping ?
  • Anonym (Vårtan)

Ingen som vet eller kan tips ?  Rynkar på näsan

• Anonym (Vårtan)

Har vidgat mina vyer, någon som vet ett bra ställe där man kan få bedömning av sina vårtor och få hjälp under sövning att bränna bort dem ? Vet ni någon bra klinik i Östergötland, Södermanland eller Småland/Jönköping ?

• Lenora

Jag känner inte till någon bra klinik i ditt område men jag kan varmt rekommendera att använda laser för att ta bort vårtorna, ingen sövning behövs då ingreppet knappast gör ont även om det kan göra lite ont efteråt. 

• Anonym (Vårtan)

har massor både på händer och fötter, gör man det då tror du Lenora ?

• Lenora
    Anonym (Vårtan) skrev 2012-01-26 00:26:42 följande:
    har massor både på händer och fötter, gör man det då tror du Lenora ?
    Jag har ingen medicinsk expertis alls, jag vet inte, men jag skulle gissa på att de kör i omgångar hellre än att de söver.

Du behöver inte vara orolig, det är klart att det svider lite och gör ont att gå på om de är under fotsulan en tid men laserbehandlingen är bra, inte särskilt smärtsam och värt det! 
  • Anonym (Vårtan)

Lenora...återkommer de efter behandligen och kommer de fort i så fall ?

• Lenora

Om de lyckas bränna bort hela vårtan kommer den inte tillbaka.

Bäst är att gå på en ny behandling om någon av dina vårtor inte är helt borta efter första behandlingen, de kan sprida sig. 

• Anonym (Vårtan)

vänder man sig till vilken hudklinik som helst då ?

• Anonym (Vårtan)

Har ännu inte tagit bort några vårtor med laser. Undrar väl lite om någon har tips på en bra klinik helt enkelt

• Anonym (Vårtan)

Någon ??

Svar på tråden Måste få hjälp för mina vårtor, tips på hjälp i Linköping ?