• Anonym (ledsenmamma)

Pappig

Hejsan!

Har en dotter på snart 19 månader och hon är så pappig. Det är pappa som gäller hela tiden även när pappa inte är hemma kan hon gråta för att pappa inte är där.
    Jag känner mig så fruktansvärt otillräcklig och som en riktigt dålig mamma.. Mår riktigt dåligt över detta. Alla säger att det går över, jo men dom förstår nog inte riktigt hur man känner det när ens barn väljer bara ena föräldern. Det har hållt på så här i minst 5 månader nu.
    Känner mer eller mindre att jag tycker det är roligare att gå på jobbet än att vara hemma.

Kram från en ledsen mamma

• Svar på tråden Pappig
  • BVCsköterska Carmen

Stackars ledsna mamma!

Förstår hur du känner det, men du är jättebra, har inget med föräldraskapet att göra.
    Ofta , ofta är det ju tvärtom, många blir väldigt mammiga, men så här kan det också vara.
    Precis som alla säger, så går det över.
    Gör det bästa av situationen och prata med din dotter, hon förstår mer än du tror.
    Flickan känner säkert din oro och din besvikelse. 
    Skulle gärna vilja ställa lite andra frågor till dig,
    skulle råda dig till att prata med din BVC-sköt. och bara få prata av dig.

//Carmen

• Anonym (ledsenmamma)

Jo jag vet och känner väl att jag inte gör fel men samtidigt så tänker man så.
    Dottern är hemma med sin pappa på dagarna fram till 9 januari han har
    varit pappaledig sen i somras, så om det är en orsak att hon är pappig vet jag inte.
    Men visst jag förstår att det är klart hon känner min besvikelse och oro och då blir det genast en
    ondcirkel.

• BVCsköterska Carmen

Godmorgon!

Troligtvis är det orsaken, att pappa varit hemma med henne mycket.
    Det kommer att komma perioder, då du blir favoriten, men hela tiden behöver
    flickan er bägge två.
    Försök hitta något tillsammans med henne som hon uppskattar, men att även du gillar det.
    för även detta känner hon.

Tusen Lycka till//
     Carmen

Svar på tråden Pappig