Detta ä mitt egna recept på chokladmousse, jag tog bara vit choklad i stället för mörk,, dubblade receptet å självklart ingen dajm..

Men ska testa göra en tårta med denna mörka gudomliga moussen och kanske hallon..
Mörk chokladmousse med dajmkrisp! ca 4-6 portioner 3 1/2dl grädde ( om du gör laktosfri så en stor röd valiogrädde)
175g hackad mörk choklad hur mörk eller ljus är upp till dej, funkar även med smaksatt choklad.
1 Äggula
1 liten nypa salt
1 dubbel dajm
Vispa 3 dl av grädden väldigt löst (yoghurtkonsistens), hacka chokladen och häll den i en skål med 1/2dl grädde, liten nypa salt. Låt smälta över vattenbad. Låt svalna lite och rör ner äggulan. Ta hälften av grädden och blanda i chokladsmetet, rör ihop det till en jämn smet. Vänd sedan ner sista grädden men bara försiktigt så luften är kvar i grädden. Häll över i nån form eller portionsformar (jag brukar ta dricksglas) Ställ i kylen ca 20 min. Hacka en dubbeldajm smula över innan ni äter den . Ett tips ta fram den ur kylen ett tag innan så den blir lite rumsvarm.. Smaklig mumsbit.. :D