Bara sitter och tittar ...
Jag har en son på 3 år & 4 månader. Han är helt underbar på alla sett, men vissa saker har börjat sätta griller i huvudet på mig.
Vi började gå till öppna förskolan för några veckor sen. Där finns det en grupp som heter Sång & Rörelse som barn i ålder 3-5 år får vara med i. Åh, jättekul tänkte jag. Han som sjunger och grejar hemma. Men så har jag iaktagit honom under dessa gånger han har varit där, och han bara SITTER där. Han är inte med och sjunger eller rör på sig. Han reser sig inte ens upp när det är dags för rörelser. Han sitter där helt apatisk och bara tittar rakt fram.
Så jag frågade på förskolan hur det var där, för där har han ju ändå gått i snart 2 år. Men han är inte med där heller. Han är precis likadan där som på ÖF.
Jag blir lite fundersam över varför han gör så? Här hemma sjunger han de lite enklare sångerna (Blinka lilla stjärna, Bä bä vita lamm osv). Han glömmer väl några ord ibland, men jag vet att han kan dom. Dessa sånger sjunger dom även på ÖF och i förskolan.
Nu undrar jag vad ni tror: Struntar han bara i det för att han tycker det är trist eller kan det vara något annat?
Låter så ett himla ilandsproblem, men jag känner verkligen inte igen min spralliga kille vid dessa tillfällen.