Hur ofta äter man vitpepparkorn egentligen? (magsjuka)
Magsjukorna börjar härja runt om i landet och det är dags att börja knapra vitpeppar igen
Men hur ofta ska man egentligen ta vitpepparkornen? varje dag? En gång? Eller hur gör ni?
Magsjukorna börjar härja runt om i landet och det är dags att börja knapra vitpeppar igen
Men hur ofta ska man egentligen ta vitpepparkornen? varje dag? En gång? Eller hur gör ni?
Frågan är väl snarare: "hur ofta funkar det egentligen?"
Jag tar 7 svartpeppar korn så fort någon i närheten blivit sjuk. En gång räcker verkar det som. :P
Min fd kollega tar 10 svart- eller vitpepparkorn varje morgon hela den aktiva tiden. Trots att hon tar hand om sina magsjuka barn och ibland en kräkandes karl har hon aldrig fått vinterkräkan. Innan jag träffade henne trodde jag att det var en skröna men efter att ha börjat själv har jag också skonats... Hoppas att det funkar denna vintern också!
*ryser av bara ordet vinterkräksjuka*
Oj låter mycket med 10 varje dag, för magen menar jag... men vad gör man inte för att slippa eländet!
Har aldrig haft kräkan sedan jag var 9 år, men första vintern i Tyskland blev jag tvärsjuk (ambulansen kom med blåljus och sirener för jag höll på att stryka med). Exakt ett år senare fick jag den igen. Sedan började jag ta 10 vitpepparkorn varje kväll from 1 november (vintern kommer först i början-mitten av december här). Och hittills har jag klarat mig (peppar peppar )