• Anonym (tina)

FRågor om ÄL, underliv och symptom

Hur märker man att man har äl utan stickor?
    Kan man få äl 2-3 dagar efter mensens slut?
    Om ägget fastnar, kan det länns som det sticker till så man tappar andan för en kort stund?
    När kan man testa grav tidigast efter samlag?
    Om man blivit befruktad och ägget fäst sig, kan era blygdläppar svullna och man känns mer öppen i slidan?
    Ja med molvärk osv..

Tack på förhand       

• Svar på tråden FRågor om ÄL, underliv och symptom
  • Jag är bara jag

Hur märker man att man har äl utan stickor?
    Flytningar,smärta,ökad lust bl.a. Är man regelbunden är det lätt att räkna ut äl-den infaller ca 14 dar före nästa beräknade mens.
    Kan man få äl 2-3 dagar efter mensens slut?
    Ja,om cykeln är kort.
    Om ägget fastnar, kan det kännas som det sticker till så man tappar andan för en kort stund?
    Man kan inte känna det. De som påstår det tror jag inte på. Embryot är snudd på mikroskopiskt och i slemhinnan finns ingen känsel-då skulle man svimma av smärta när den lossnade varje mens. 
    När kan man testa grav tidigast efter samlag?
    För säkrast resultat bör man vänta till BIM för ju fler dar innan man testar ju fler får minus fast de kanske är gravida.
    Molvärk är vanligt som gravid.

• Anonym (tina)

Okn tack:)

Om man har en lång cykel, så kan man få äl precis innan mens? 

• Anonym (tina)

Flytningarna vid äl, måste de vara extremt tunna? Ska de vara luktlösa eller?

• Jag är bara jag
    Anonym (tina) skrev 2011-10-21 20:52:33 följande:
    Okn tack:)

Om man har en lång cykel, så kan man få äl precis innan mens? 
    Nej,tiden mellan äl och mens bör inte understiga 10 dagar och de allra flesta ligger runt 14 dagars lutealfas.
  • Jag är bara jag
    Anonym (tina) skrev 2011-10-21 20:53:24 följande:
    Flytningarna vid äl, måste de vara extremt tunna? Ska de vara luktlösa eller?
    Nej,de ska vara trådiga och man ska kunna dra "broar" mellan fingrarna när själva äl är. Men ofta är de vattniga också,liksom både trådiga och vattniga. Luktlösa ska de vara. Flytningar som luktar eller är gryniga beror på svamp.
  • Anonym (tina)

Okej, tack igen. Då är nog risken minimal att jag lyckats bli gravid denna månad:(

• Jag är bara jag
    Anonym (tina) skrev 2011-10-21 21:12:32 följande:
    Okej, tack igen. Då är nog risken minimal att jag lyckats bli gravid denna månad:(
    Men det kan du ju inte veta förrän mensen kommit! Förvånad  Man kan bli gravid utan synliga flytningar också om det nu var dem du syftade på. Men äl-flytningar är trådiga om man har dom,men inte livsviktiga för att kunna bli gravid. Glad 
  • Anonym (tina)

jag har ju inte förstått när min ägglossning inträffat ju:P

• Jag är bara jag
    Anonym (tina) skrev 2011-10-21 21:22:32 följande:
    jag har ju inte förstått när min ägglossning inträffat ju:P
    Då få rman vänta och se och testa när man tror BIM är. Har du inte koll på hur långa cykler du brukar ha? Eller varierar det för mycket?
Svar på tråden FRågor om ÄL, underliv och symptom