• Jess86

När fick era barn sina tänder?

Vår son är nu snart nio månader och har fortfarande inte en enda tand.
    Jag är inte orolig men undrar bara när era barn fick sin första tand, och vart den kom!

• Svar på tråden När fick era barn sina tänder?
  • kakmamman

Våran lillkille var 5 månader, han fick den i nedre käken..framtänderna där. Sen ploppade dom upp allt eftersom och idag har han alla 20 tänder, 19 månader gammal =)

• Jaylene

Min kille var 4 mån och 1 vecka när två tänder ploppade upp längst fram i underkäken.

• Johan70

Det är olika för olika barn, så det är inget att oroa sig för. Likaså åldern för när man sedan byter ut mjölktänderna.

• Piran

Min dotter var lite mer än 9 mån innan första tanden titta fram

• Jennifer 060828

4 månader med den första, sen hade hon helt plötsligt 8 tänder vid 6 månader Sen fortsatte det bara.. 

ska kolla hennes "bok" hur vi skrev där hehe.. minns bara dem första tänderna.. 

• Fraggle Rock

Min är snart 8mån och har inga fått

• MTG

Haha, jag kan svara när hon fått nån :) åtta månader och inte en enda! Äldsta dottern var oxå äldre men efter att de fyra första kommit så kom de andra tänderna i ett rasande tempo :)

• matilda77

Min dotter fick 3 tänder på sin tremånadersdag men en kompis dotter fick första tanden vid 13 månader!

• solfrost

Första barnen fick sina första vid 10 månader.
    andra barnet hade en när han föddes.
    Tredje fick sina fyra framtänder vid 4 månader.

Jag har hört att det är bra om de får sina tänder sent, för då brukar de tydligen ha sina mjölktänder lite längre.

små barn små bekymmer...stora barn större bekymmer...
  • xXxFrejaxXx

2 små gryn i nederkäken ungefär 2 veckor innan sin 1års dag. Solig

Jag hade börjat bli lite orolig då jag tyckte alla andra barn hade redan fått 2-10 stycken. Men de kom tillslut hos min lilla också Skrattande

• Trident5678

Första barnet fick sina första tänder vid 9 månaders ålder. Andra barnet fick sin första tand vid 13 månaders ålder.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Mariaaa

Runt hon var 5 månader fick hon sina första tänder och nu är hon snart 10 månader och har 10 tänder.

• jennie30

Mitt första barn fick tänder sent,han var runt 13-14 månader och det var de två tänderna i nedre käken som kom först.

Mitt andra barn som är 8,5 månad fick sina första tänder för ett par veckor sedan också i nedre käken,först kom den ena och bara två dagar senare kom den andra!

• Birmabruden

Hon fick sina två första vid 3 mån och 3 veckors ålder.

• kaffekatten

Första fick sina tänder vid 2,5 mån ålder. Andra är 5,5 mån och har inte fått några ännu, men dreglar som en tok så de kanske kommer snart :-P

• VillHaLiten

Min lilla fick de två framtänderna i nederkäken vid tre månaders ålder, dessutom över en natt och inget som märktes alls innan hon bet mig en gång vid amning ;) nu är hon snart fem månader och nu kommer det fler små tänder där nere :)

Svar på tråden När fick era barn sina tänder?