Flaskmatning. Så osäker på hur mycket han ska äta...
Sonen är fem veckor. Började med ersättning för en vecka sedan. Ammar nu bara någon enstaka gång per dygn. Känner mig så osäker på flaskmatningen och har svårt att fråga BVC då jag inte känner att de vet riktigt. Tyvärr.
När vi började med ersättning gjorde vi det med Nutramigen (inte bra, det vet jag nu) och på burken stod det att barn 1-2 månader ska äta 170 ml fem ggr/dygn. Det har jag fattat nu att det är en väldigt stor mängd för en liten mage.
Nu ger vi Baby semp 1. Han äter med ca 3 timmar mellan. Oftast med någon/några ggr per dygn då det går fyra timmar. Brukar blanda på 120 vatten men efter att ha läst och hört mkt från andra så verkar så små barn vanligtvis äta 70-90ml ungefär med 2-3 timmar mellan. Vår Arvid skulle säkert kunna klämma i sig 170 om han fick. Efter 90 är han sällan nöjd. Efter 130 är han inte heller alltid nöjd.
Svårt att veta varför han är missnöjd. Ska jag mata mer? Blir det inte för mycket? På amningsrådgivningen sa de bara, bry er inte så mkt om hur mycket han äter. Låt honom styra intaget själv. Han kräks om det blir för mycket.
Någon som har några tankar kring detta?