• emoni23

Du som haft havandeskapsförgiftning/preeklampsi

Jag vill bara se om det är många överviktiga som får havandeskapsförgiftning på sjukhuset sa de att nästan alla har BMI på över 35... 

själv ligger jag mellan 35-40 så de kan ha rätt jag fick svår havandeskapsförgiftning.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-22 16:04
    Jag skrev fel i ett svarsalternativ menade ju BMI på 30 eller mer inte under

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Du som haft havandeskapsförgiftning/preeklampsi
  • Nyfiken gul

Fick HF med första barnet - utvecklades till preeklampsi och låg inlagd på sjukhus

var fullkomligt normalviktig under hela graviditeten (inskrivningsvikt på 70kg)  - men när jag uppvisade tecken på Hf så ökade jag i vikt med vätska på bara några dagar. Dom två veckor jag låg inlagd gick jag upp sammanlagt 18 kg....

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • muffin

Jag hade ett bmi på 21 när jag blev gravid. Gick dock upp mycket men de var vätska (pga av hf...).

• emoni23
    Nyfiken gul skrev 2011-10-22 16:33:51 följande:
    Fick HF med första barnet - utvecklades till preeklampsi och låg inlagd på sjukhus

var fullkomligt normalviktig under hela graviditeten (inskrivningsvikt på 70kg)  - men när jag uppvisade tecken på Hf så ökade jag i vikt med vätska på bara några dagar. Dom två veckor jag låg inlagd gick jag upp sammanlagt 18 kg....
    JA men det var väl mest vatten??? Jag gick upp 6 kg på två dagar också men tre dagar efter förlossning var de borta...   

intressant att se då man hört flera säga att det är så många överviktiga som får det då menar jag såklart inann grav det är ju så man måste jämföra....  
  • 47705

Är 172 cm lång och vägde 79 kg vid inskrivningen. I slutet av graviditeten fick jag tecken på havandeskapsförgiftning med mycket vätska i kroppen (bl.a. elefantfötter), högt blodtryck och protein i urinen. Blev inlagd 9 dagar innan BF och hade då gått upp sammalagt 8 kg sedan inskrivningen. Nu hade jag tur och behövde inte ligga inne så länge eftersom dottern behagade titta ut två dagar senare Så, visst var jag lite överviktig men jag hade inte något BMI på 35 eller mer.

• Myggan

Det är ju inte bara överviktiga som får de. Vet en som fick de och hon är absolut inte överviktig

• Mela78

Hur ska man rösta om man haft normal BMi när man blev gravid och utvecklade preeklampsi?

• emoni23
    Mela78 skrev 2011-10-22 20:41:18 följande:
    Hur ska man rösta om man haft normal BMi när man blev gravid och utvecklade preeklampsi?
    normalt är väl mellan 20-25 eller strax över 25 oxå
  • Mela78
    emoni23 skrev 2011-10-22 21:00:35 följande:
    normalt är väl mellan 20-25 eller strax över 25 oxå
    Jo, men jag ser inget alternativ som stämmer in på BMI 20-25... Läser jag helt fel?
  • Joggi

Hade svårt att välja på "över 25" eller "under 30":D *lol*

Nej, skämt å sido.. Vägde cirka 75 pannor när jag blev gravid! Är 171 cm... 

• wity

Jag hade BMI på 19 när jag blev gravid, fick svår havandeskapsförgiftning.

♥ Tyra 031010 ♥ Wilhelm 050628 ♥ Alvin 100826 ♥
  • Aoife

Jag hade BMI på 21.9 när jag  blev gravid.

Den som skrattar sist tänker långsamt.
  • Skumboll

Hade ett BMI på knappt 20 och jag fick en mycket svår havandeskapsförgiftning. 

♥ Simon ♥
  • Muslimska mamman

Hade BMI nästan 25 när jag blev gravid och lite över 25 när jag fick havandeskapsförgiftning.

Svar på tråden Du som haft havandeskapsförgiftning/preeklampsi