Kan en 1 åring så mycket?! Senaste Vi Föräldrar.
Igår läste jag i VI FÖRÄLDRAR (tidningen). Ni som läser tidningen har säkert läst artiklarna om barnen som är med i olika åldrar. 1 månad / 2 månader / 3 månader / 4månader osv...
Vår son har varit samma ålder som barnen i tidningarna så har ju varit rätt kul och läsa för allt har ju stämt så bra med vad vår son gör och kan.
Tills nu.
Ja man skall ju inte jämföra med andra barn.. Men den här 1 åringen som det står om verkar ju vara ett geni eller så har föräldrarna brett på lite extra för att det skall se bra ut?
Eller?
Den här 1 åringen kunde stapla klossar själv, gå och hämta en bok som hon ville att någon av föräldrarna skulle läsa, hämta tandborsten och ställa sig och gapa när föräldrana sa "nu ska vi borsta tänderna", gå runt med en låtsatmobiltelefon och säga hej och hejdå i luren, tyckte det var roligt att ta på sig kläderna själv ....
Om man jämför med min son som RIVER klossar, absolut inte hämtar en bok själv, snarare drar ut alla böcker ut bokhyllan, hämtar tandborsten... no way... kan INTE säga hej eller hejdå och gå runt med en telefon i örat.. njääää, skulle jag lägga fram kläder hade han slängt i väg dem och absolut inte börjat klä på sig...
Ja, jag vet inte.. men det låter lite överdrivet att den här 1 åringen kan så mycket eller det kanske är ett litet geni?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-24 12:45
Kanske inte framgick i mitt inlägg, men barnet i artikel var alltså 12 månader. Inte 1år och ett par månader utan månad 12.