• Anonym (ful)

Förändrad kropp av p-piller?

Jag skriver för att se om ngn annan upplevt samma sak..

Jag började äta p-pillret Yaz för drygt 1.5 år sedan. Innan dess vägde jag 65 kg, hade inga celluliter, ganska rak och atletisk kroppsbyggnad och var nöjd med min kropp. Efter en tid med dessa piller vägde jag 75, har fått väldigt breda höfter, större bröst, enorm rumpa och massvis med celluliter från naveln ner till knäna. Det känns verkligen som att pillren haft med detta att göra.. och jag vet inte alls om jag kan få tillbaka min gamla kropp.. 

Jag har gått upp i vikt en gång tidigare till denna vikt, men då gick jag liksom upp "jämt över kroppen" och inte såhär. Jag gick även ner jämt över kroppen och nu känns det som att om jag går ner kommer ju dessa nya former vara kvar.. och celluliter sitter väl som berget. 

Jag hatar hur jag ser ut nu och alla byxor och trosor är för små (min rumpa har t.o.m fått märken och ser tvådelad ut av mina för små underkläder.. totalt osexigt). Brösten gick från A till B-kupa så det kan jag väl leva med.. Finns det något annat skäl till att kroppsformen kan ändras såhär pass i min ålder? Jag är 27 och var 25 när jag började äta Yaz. Jag slutade med dem före sommaren, för gott. Nu är jag jätterädd för att prova andra hormonella preventivmedel, och de förändringar de kan göra med min kropp =S. 
  • Svar på tråden Förändrad kropp av p-piller?
  • Lindreas

Kan absolut ha med p-pillren att göra, men också med din ålder, även om man inte vill kännas vid det.

• Anonym (ful)
    Lindreas skrev 2011-10-22 20:25:28 följande:
    Kan absolut ha med p-pillren att göra, men också med din ålder, även om man inte vill kännas vid det.
    Men är det normalt att ändra form i 25-års-åldern? Borde man inte gjort det tidigare heh..
  • Lindreas
    Anonym (ful) skrev 2011-10-22 20:26:49 följande:
    Men är det normalt att ändra form i 25-års-åldern? Borde man inte gjort det tidigare heh..
    Tja... När kroppen växt färdigt börjar den ju förfalla, typ. Nejdå, men ämnesomsättningen förändras ju, man klarar inte av att hålla samma tempo längre, och det kan gå fort faktiskt. Men visst kan p-piller förändra kroppen.
  • Anonym

Det är ju inte själva pillrena som gör att du går upp i vikt, det innehåller ju inte 3000 kalorier precis. Men många får en ökad matlust av dom, va nu det beror på. Du kan lungt äta p-piller igen men du får helt enkelt stå emot hungern eller ta ett äpple när hungern kommit.

Tränar du nu kommer du säkert kunna komma tillbaka till din förra kropp, eller näst intill.  

• Anonym (ful)
    Anonym skrev 2011-10-22 20:32:01 följande:
    Det är ju inte själva pillrena som gör att du går upp i vikt, det innehåller ju inte 3000 kalorier precis. Men många får en ökad matlust av dom, va nu det beror på. Du kan lungt äta p-piller igen men du får helt enkelt stå emot hungern eller ta ett äpple när hungern kommit.

Tränar du nu kommer du säkert kunna komma tillbaka till din förra kropp, eller näst intill.  
    Jo jag förstår ju att jag har ätit mer, annars går man ju inte upp.. men det är just sättet jag gått upp på, hur det har satt sig, som är helt annorlunda. Jag fick extremt mycket celluliter på bara några veckor. Jag har gått ner några kg nu, och är rätt smal upptill (axlar, armar, bröst), men fortfarande som ett gigantiskt päron nertill. Vet inte hur jag ska få bort det, vill ju se ut som jag gjorde förut inte som ett päron fast lite mindre. Om min kropp ska ändras såhär så tycker jag den får göra det av graviditet t.ex., inte av att äta p-piller  
  • Lindreas
    Anonym (ful) skrev 2011-10-22 20:35:58 följande:
    Jo jag förstår ju att jag har ätit mer, annars går man ju inte upp.. men det är just sättet jag gått upp på, hur det har satt sig, som är helt annorlunda. Jag fick extremt mycket celluliter på bara några veckor. Jag har gått ner några kg nu, och är rätt smal upptill (axlar, armar, bröst), men fortfarande som ett gigantiskt päron nertill. Vet inte hur jag ska få bort det, vill ju se ut som jag gjorde förut inte som ett päron fast lite mindre. Om min kropp ska ändras såhär så tycker jag den får göra det av graviditet t.ex., inte av att äta p-piller  
    Det är östrogen som gör att man får päronfiguren, och p-piller innehåller ju östrogen, eller hormon som liknar östrogen. Så det är inte så konstigt att du fått den formen, särskilt om du är känslig mot hormoner.
  • Anonym
    Anonym (ful) skrev 2011-10-22 20:35:58 följande:
    Träna träna träna i ett år eller två först. Sen tror jag du kommer bli nöjd med din kropp. Bli inte deppig nu utan se till att få tillbaka din förra kropp, tror att du kan få tillbaka den näst intill faktiskt.
    Under tiden kan du ha en kopparspiral? Inga hormoner!
    Jag har en, och visst kändes det att sätta in den (även om det inte var så farligt som man fått för sig efter att ha läst skräckupplevelser på nätet) men det är värt dom minutrerna. Den sitter ju i fem år sen..
  • Anonym

Jag har gått upp 12 kg med alla  dessa p-piller =(

• Anonym (ful)
    Anonym skrev 2011-10-22 20:41:45 följande:
    Träna träna träna i ett år eller två först. Sen tror jag du kommer bli nöjd med din kropp. Bli inte deppig nu utan se till att få tillbaka din förra kropp, tror att du kan få tillbaka den näst intill faktiskt.
    Under tiden kan du ha en kopparspiral? Inga hormoner!
    Jag har en, och visst kändes det att sätta in den (även om det inte var så farligt som man fått för sig efter att ha läst skräckupplevelser på nätet) men det är värt dom minutrerna. Den sitter ju i fem år sen..
    Jag försöker att inte bli deppig, men det är svårt. Alla kläder är för små och jag har inte råd att köpa en helt ny garderob. Kjolar som ska sitta på höften får sitta ovanför naveln istället, och 80% av garderoben kan jag inte alls ha. Så jag blir liksom påmind varje morgon när jag ska hitta nåt att ha på mig. 

Kan man ta ut en spiral i förtid ifall man vill bli gravid? Har de mycket biverkningar? Jag har världens gynskräck.. så det tål att funderas på..  
Svar på tråden Förändrad kropp av p-piller?