• Äldre 22 Oct 21:42
    12039 visningar
    6 svar
    6
    12039

    Babysitter/babygunga är gungfunktionen bra/dåligt, erfarenheter??

    Har kikat på en innegunga av märket fisher price. En babysitter som har vibrationer och gungfunktion.

    Vi har en vanlig babysitter som man får gunga barnet i själv om barnet är missnöjd eller liknande. Så en gungfunktion vid missnöjda stunder eller när man behöver göra något annat kanske inte är så dumt??

    Vad har ni för erfarenheter??

    Det är en sådan här jag funderar på:

    http://www.jollyroom.se/varumarken/e-m/fisher-price/fisher-price-innegunga-liten.html

  • Svar på tråden Babysitter/babygunga är gungfunktionen bra/dåligt, erfarenheter??
  • PruttP­ottan
    Äldre 22 Oct 21:57
    #1

    Vi fick en babygunga av enklare modell och vilken bra grej! Vi skulle köpt en sweetpeace men gjorde aldrig det vilket vi ångrade, nästa bebis kommer få en sådan.
    Vår son ville aldrig sitta i babysitter men gungan funkade. Han satt där lite då och då, ibland när han skulle vila och han somnade gott.

    Lustiga är att idag har han skräck för gungor *s*


    Låt den som kan stava skriva - Låt oss andra tala.
  • Äldre 22 Oct 22:11
    #2

    Vi köpte en enklare babygunga från Fisherprice. Den gunga men vibrera inte. 1200 kronor kosta den i en barnbutik.

    Bland de bästa vi köpt! Haft mycket användning av den.

  • Mymyst­ery
    Äldre 22 Oct 22:30
    #3

    Sweet peace räddade oss:) vi hade provat några andra gunger tidigare men Sweet peace var helt klart den bästa!

  • PruttP­ottan
    Äldre 22 Oct 23:28
    #4
    Mymystery skrev 2011-10-22 22:30:39 följande:
    Sweet peace räddade oss:) vi hade provat några andra gunger tidigare men Sweet peace var helt klart den bästa!
    Rätta mig om jag har fel men är inte det den som man kan sätta babyskyddet direkt på också? Om man har ett från Acta Graco?
    Låt den som kan stava skriva - Låt oss andra tala.
  • Mymyst­ery
    Äldre 23 Oct 10:00
    #5

    Ingen aning om man kan sätta babyskyddet direkt på, men gungan var helt underbar:)

  • Äldre 23 Oct 10:05
    #6

    Min lilla erfarenhet jag har är att de använder dessa 1-2 mån sen kan du lägga barnet på golvet utan större problem med en leksak. Jag anser ju att det är onödiga pengar?!  Men har man pengar och inte kan stå ut de där veckorna barnet bara vill bli buret eller vaggat (rekommnderar sjal!) så varför inte. Kanske låter lite hård och det är inte meningen Jag själv funderade på en såndär i början men kom fram till ovanstående. Nu är lillskrutt 4 1/2 månad och trivs super liggande på golvet på en filt med sin bitring


Svar på tråden Babysitter/babygunga är gungfunktionen bra/dåligt, erfarenheter??