• ellanbellan

Sorel Snow Commander ?

Någon som ha någon erfarenhet om denna sko till en 2åring ?          Topp eller flopp?

090707 kärlek
  • Svar på tråden Sorel Snow Commander ?
  • Line79

Jättesköna & verkligen super bra!!! Håller varmt & torrt till min  tjej som är väldigt frusen om fötterna. DOCK är de jättesvåra att gå i. Prova vilka sorelskor som helst i butik, för de har lika sula.

• pp08

Jag köpte dessa till min tjej. Gick ett bra pris med 40% på ellos.  Är dock lite osäker ang. storlek. Enligt deras tabell skulle 261/3 passa för en fot på 15cm. Storleken mindre 14 cm. Tror min tjej är lite mittemellan.
    Men eftersom jag tror att skon kommer att användas tidigast efter årsskiftet (snö eller slask) tänker jag nog behålla. Provade bara med vanliga strumpor i.  Storleken mindre kommer ju knappast vara "lätttare".

Nu har hon redan ett par Viking Goretex. De håller nu i det fuktiga slaskiga vädret. Testade förra veckan när hon lekte i vattenpölar (hon gick genom vattnet). Viking skon höll tätt men jag kände att insidan av skon inte var så varm längre. Tror att SOREL Snow Commander klarar det mycket bättre.

Fördelen med Snow Commander är också att man kommer upp lite högre från marken (hela undersulan tjock) och därmed ifrån slasket och hänger kanske inte byxorna eller overallen i slaksnön.

♀ 090619
  • 071001

Vi hade de förra året och köpte i år igen till Siri.

• LitaFord

Har köpt dem till mina tjejer på 20 månader. De håller för plask i djupa ler/vattenpölar iallafall och barnen har gärna på sig dem. De är lite klumpiga, så barnen har Paxkängor när det inte är så slaskigt. Sorels sulor verkar bra när det är halt. Dessutom tycker jag de är fina, hade gärna haft såna själv

• pp08

Någon som har denna sko /stövel i stl 25? (där barnens fot ska vara 14cm). Har själv nästa stlk hemma (26 2/3, barnens fot 15cm). Undrar hur mycket skillnad det är i innermått.

Jag köpte skorna på Ellos ochtyvärr fanns inte storleken mindre. Undrar om denna blir för stor för min tjej nu.

♀ 090619
  • pp08

Kan tillägga nu att jag är jättenöjd med dotterns Sorel Snow Commander. Gör ingenting att de är lite stora. Behöver man inte vara bekymmrat när man har lite tjockare strumpor.

Att de är lite klumpigare gör ingenting då vinter-ytterkläderna är klumpiga i för sig. Varma och gosiga! Lätt att ta på och av också.

♀ 090619
Svar på tråden Sorel Snow Commander ?