Anonym (förvirrad) skrev 2011-10-23 16:14:22 följande:
Jag står inför valet att flytta hop med min kille.
Han har 2 barn, jag har 1 barn.
Han har sina barn vv, jag har mitt barn hela tiden.
Mitt ex och jag har ingen kontakt,
hans ex ringer och lägger sig i ALLT (tycker både jag, min kille och hennes nya kille)
Jag tycker jättemycket om hans barn, han tycker om mitt barn, och barnen trivs bra ihop.
Men från att träffas till att flytta ihop är ett stort steg.
Jag är rädd att det ska bli "för mycket" att alltid anpassa sig och ta hänsyn.
Det har ju varit jag och min dotter så länge nu, bara vi 2.
Ni som lever i bonusfamilj?
För/nackdelar.
Ångrar ni att ni flyttade ihopa?
Några bra tips och råd?
Vi har varit tillsammans i 2 år
Jag har väldig dåliga erfarnheter. Jag hade precis som du ett barn på heltid och han barn vv.l Det var jättejobbigt. Mitt barn började se mannen som pappa, och mannen var oerhört fin mot honom veckorna hans barn inte var där, men varannan vecka var han luft, då fanns det bara tid för det egna barnet.
Vi kunde heller inte åka bort, gå på zoo, gå på bio eller åka hem till MIN mamma de veckor hans barn inte var med oss, för det var ju orättvist mot hans barn som skulle känna sig utanför. Jag fick ju faktiskt tänka på att mitt barn ver med hans/hennes pappa hela tiden och det biologiska barnet bara hälften av tiden. Det var alltid orättvist mot hans barn och vi fick alltid stå stand by. Vi kunde heller inte bo var vi ville, för han var tvungen att bo nära sitt barn. Vi fick alltid vänt till sist med att planera semestrar då mamman till hans barn skulle säga till först innan vi kunde bestämma, vad vi ville göra. Det var alltid viktigt att ta hänsyn till hans barns hämtningar och lämningar. Jag fick hämta och lämna mitt barn varje dag, så för mig var det bara jobbigare att leva i denna familj. Vi kände oss livegna och exet hängde hela tiden över oss och hade synpunkter på ditt och datt.
Jag avskydde denna situation!
Lycka till