• Pappa Davve

Tips inför bokning av fotbollsresa

Någon här som varit på en fotbollsresa som ni kan rekommendera? Liverpool är laget som ska ses, och det ska bli av någon gång till våren.
    Tänkte bara om ni har goda/ dåliga erfarenheter av något företag.
    Tacksam för alla tips om resa, biljetter, evenemang, extra stuff och flyg/transport!
    Kan man flyga till London (billigare) och sen enkelt ta sig vidare till Liverpool?
    Andra tips?

• Svar på tråden Tips inför bokning av fotbollsresa
  • Tant Green

Tyvärr har jag inga erfarenheter av Liverpool, men vi har åkt med Nickes resor och sett fotboll i Rom och med Steve Perryman i Barcelona, båda två funkade bra. Då köpte vi matchbiljett + hotell, men fixade flyget själva. 

När vi såg match i London bokade vi däremot biljetterna själva, men det var bökigt för mitt Visa-kort funkade av någon anledning inte på klubbens (Fulhams) hemsida så vi fick ta hjälp av en bekant med engelskt Visa-kort. 

• HansSolberg

Måste du se laget i hemstaden? Jag har tidigare rest till england och vädret är inte det vidare, speciellt på vinterhalvåret. Men också åkt spanien (buss) och italien och såg liverpool och manchester united spela med familjen. Ett plus då det är riktigt roligt att uppleva en annan kultur än nord-europa! Ett tips är kolla med Ryanair som brukar vara billiga, kan dock vara krångligt. Annars finns Watchitlive där man kan boka flyg, platsbiljett och hotell i samma resepaket.

Svar på tråden Tips inför bokning av fotbollsresa