• Anonym (undran)

Genital herpes - plåster??!

Hej, har herpes sedan måååånga år och det blossar upp endast ibland. Har fått utskrivet aciklovir i tablettform - men jag är nog typ den enda som inte tål medicinen! Blir helt knäpp i huvudet, orolig, ångest mm. Eftersom jag redan har förlossningsdepression så tar jag hellre obehaget med blåsorna....Men jag undrar:

Är det någon som tejpat över genitala blåsor med herpes-plåster?? Vet att man ibland tejpar vid förlossning om man har en aktiv infektion.....men det är nog kanske vanlig hudtejp?
    Behöver få lite lindring utan tabletterna - funkar inte med Xylocain....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-23 20:19
    blåsorna, ¨såren¨ sitter ganska långt ut mot de yttre blygdläpparna - inte helt i kontakt med slemhinnan...

• Svar på tråden Genital herpes - plåster??!
  • Anonym (undran)

läste förresten på nätet att det är några fler än jag som kan må konstigt av aciklovir...fast det är ju inte vanligt direkt.

• Anonym

Har tyvärr inte svar på din fråga men vill bara berätta att även jag mådde skit av Aciklovir! Blev yr, fick megaångest, var speedad i huvudet och så vidare. Kunde inte ens äta klart kuren!

• Anonym (undran)
    Anonym skrev 2011-10-24 02:32:28 följande:
    Har tyvärr inte svar på din fråga men vill bara berätta att även jag mådde skit av Aciklovir! Blev yr, fick megaångest, var speedad i huvudet och så vidare. Kunde inte ens äta klart kuren!
    Ja! Snacka om otur alltså. Inte kul för dig men skönt att höra att jag inte inbillat mig eller nåt ;) Herregud - att man inte har nog med problem redan.
  • Anonym

Jag har läpp herpes och har funderat på att köpa plåster för jag vill kunna pussa min dotter hejdå när jag går hem har inte vågat pussa hennes kind på fyra år, ser till barnets bästa i första hand. Har just nu en stor blossande prick på läppen och läppen är uppsvullen man mår ås dåligt av att ha läpp herpes , men troligtvis haft munsår sen tonåren och därav fått läpp herpes så min kontakt på sjukvården sa att det inte varit mitt fel men man känner sig så himla äcklig ändå. Hur känner ni andra ang å ha herpes? Jag önskar det fanns något botmedel för när jag har detta går jag inte ut förs det går bort och denna hösten och våren har ja haft det oftare än dom andra två åren. Jobbigt! Hur mycket kostar dessa plåster tro?

• Anonym (undran)
    Anonym skrev 2011-10-25 14:56:17 följande:
    Jag har läpp herpes och har funderat på att köpa plåster för jag vill kunna pussa min dotter hejdå när jag går hem har inte vågat pussa hennes kind på fyra år, ser till barnets bästa i första hand. Har just nu en stor blossande prick på läppen och läppen är uppsvullen man mår ås dåligt av att ha läpp herpes , men troligtvis haft munsår sen tonåren och därav fått läpp herpes så min kontakt på sjukvården sa att det inte varit mitt fel men man känner sig så himla äcklig ändå. Hur känner ni andra ang å ha herpes? Jag önskar det fanns något botmedel för när jag har detta går jag inte ut förs det går bort och denna hösten och våren har ja haft det oftare än dom andra två åren. Jobbigt! Hur mycket kostar dessa plåster tro?
    Jo visst är det jobbigt med herpes - oavsett om det är i underlivet eller på munnen. Jag köpte plåstren och har lyckats plita dit två - sitter faktiskt oväntat bra. Kostade runt 100-lapp för sju tror jag. Men om du har mkt problem så kan du få tabletter utskrivet (Aciklovir) Det funkar jättebra - så länge man tål dem - vilket jag gör i vanliga fall men just nu är det lite labilt.
Svar på tråden Genital herpes - plåster??!