Någon, vars barn har förkylningsastma, med enbart hosta som symtom?
Sonen, snart 3 år har hostat mer eller mindre konstant i 7 veckors tid.
Var på vårdcentralen när han hade hostat i 4 veckor och fick då mollipect utskrivit, vilket iprincip inte hjälpte.
I fredags var vi på vårdcenralen igen och denna gången fick han flytande bricanyl utskrivit.
Doktorn började prata om förkylningsastma, eftersom jag har både astma och allergi och sonen har mycket eksem.
Kan tillägga att han inte är rosslig och det hörs inget konstigt på lungorna (då hade han fått inhalationsmedicin direkt).
Nu har vi testat att ge bricanylen och han hostar väldigt mycket mindre när han får denna regelbundet. Ikväll glömde jag ge honom dem och ville inte väcka honom. Han väckte sig själv, genom att hosta masssor, fick bricanylen och efter ett tag sov han gott igen, utan hosta, sedan dess har jag inte hört honom hosta alls.
Läser man om förkylningsastma, så står det ofta att de ska vara rossliga, ha långdragen hosta, vara tungandade osv, men inget av detta är sonen (bara en hemsk hosta under lååångt tid).
Han har en lillasyster också, och visst hon har också hostat, men har ändå haft en hel del dagar då hon inte hostat alls.
Så finns det någon här, vars barn har fått diagnosen förkylningsastma, med bara långvarig hosta som symtom?