Superbia skrev 2012-03-17 19:46:49 följande:
Känns kanske inte som att tråden är så aktuell längre, men om du läser här TS så kan jag hälsa att Ljungskile är ett underbart ställe att bo på! Jag är uppvuxen där och vi försöker verkligen att komma tillbaka dit, men tyvärr kan jag tycka att huspriserna är lite väl dyra. En av sakerna som lockar mest är skolan. Jag vill att mina barn ska gå i den skolan för jag trivdes själv väldigt bra när jag gick där. Förhoppningsvis är det likadant nu som då.
Pendla funkar helt okej. Gjorde det i nästan ett år när jag bodde hemma och jobbade i Göteborg. Tog väl 45-60 minuter har jag för mig, beroende på hur mycket trafik det var. Vet att min syster som då bodde i Bergsjön tyckte att det var löjligt att det tog lika lång tid för henne att komma hem som för mig.
I mitt tycke finns det inget dåligt område, men jag hade själv inte valt att bo i Grinneröd eller ut mot Backamo. Det handlar mest om att bussförbindelsen är lite dålig. Hade heller inte valt Lyckorna, lite av samma anledning. Favoritområdena är Kärr/Aröd/Centrum. Hälle är helt okej, men det är en ganska brant backe upp som kan bli jobbig på vintern.
Hoppas att ni har hittat er något redan och att ni känner er nöjda
Älskar verkligen Ljungskile!
TS här, har bytt nick!
Tack för svaret!! Vi släppte huset i Ljungskile då huset i sig inte kändes 100%, lite för litet o MASSOR att göra. Dock billigt pris och trevligt läge...
Vi har inte varit bundna till en viss ort då vi letat hus, utan mer ett geografiskt område kring Norra Kungälv, Stenungsund, Ale eller Lilla Edet. Eg INTE Uddevalla kommun, undantaget Ljungskile då!! Det viktigaste för oss var inte orten i sig utan HUSET - vi bara måste bli förälskade direkt, det skulle vara gammalt, 1 1/2-plans, stort med många rum, stor tomt med rejält garage och uthus, soligt läge och trevlig omgivning - gärna lantligt!
Nu har vi hittat det!!! Det blev en avstyckad gård i Lilla Edets kommun och vi flyttar in i sommar!