• mojja81

Mer illamående när ägget fäster?

Kan det vara så att illamåendet ökar drastiskt när ägget fäster i livmodern? Igår kväll blev jag så fruktansvärt illamående å nära å kräkas, kände mej trött i svanken å hade en olustkänsla i mellangärdet. Det spännde ordentligt i tjejmagen. Idag är det lugnare. Gravidtest negativt nu på morgonen. BIM 27-29/10.

• Svar på tråden Mer illamående när ägget fäster?
  • Radioactiive

Vet inte om man blir illamående just när ägget fäster men.
    Igår kunde jag inte sova, hade fruktansvärt ont i svanken, magen. Nästan som min vanliga mensvärk ja brukar ha. Fick halsbränna också.
    Nu vet ja inte om jag bara inbillar mig men, mår lite illa. Har precis ätit frukost och är redo för att slänga mig i bilen till jobbet. Men jag brukar aldrig må illa efter frukost, känner mig konstig som något sitter i halsen och magen. har inte bim förens 30 oktober -1 november.

• Mabaja

Jag har börjat spy i v 7 och då har ju ägget varit fäst i en månad. Så det tror jag inte på. Men däremot börjar det väl producera Hcg när ägget fäst?

• mojja81

Majabaja, du menar att jag kan må illa av att Hcg ökar, eller? Eller så är det väl bara nerverna... ;)

• mamma mys

vet faktiskt inte, har inte mått nåt konstigt med de 3 första barnen som var pojkar om det nu har betydelse..men den här gången mådde jag så fruktansvärt dåligt...klarade mig inte själv..tog mig inte ens ur sängen så en kompis fick komma o hjälpa mig då sambon inte var hemma...mådde illa o kände mig jätte konstig i kroppen...mådde sen illa till o från ibland med dagars uppehåll o var så trött sen testade jag + i vecka 8....har väldigt oregelbunden mens därav sent test..har inte märkt nåt speciellt förens i vecka 8 med något barn o denna gång väntar jag en flicka med bf 27 dec..

• Mabaja
    mojja81 skrev 2011-10-24 09:07:39 följande:
    Majabaja, du menar att jag kan må illa av att Hcg ökar, eller? Eller så är det väl bara nerverna... ;)
    ja hcg är ju gravidhormon men direkt efter äl har du ju typ noll i hormon och då känner du ju ingenting,. Är ju därför vissa börjar bli illamående kring när mensen ska komma för att det då kommit till en nivå där du mår illa, men för de allra flesta börjar det ju först vid v 7-8, illamåendet alltså... 
    Flicka 101010, W2 bf 120226 mabaja.blogspot.com
  • mojja81

Jag är nog inbillnings gravid... mensen kommer väl vilken dag som helst...

• Pluttan

Hur gick det ts? Var du gravid?

Har känt precis som du igår kväll. Och har snart bim.

~pojke 2000 flicka 2012 flicka 2014~
Svar på tråden Mer illamående när ägget fäster?