Anonym skrev 2011-10-24 13:47:57 följande:
Kan ju vara vilket som. Antingen tidig mens, missfall men oxå en nidblödning.
Men jag tänkte dela med mig av min berättelse, lite kort.
Med barn nr1 så trodde jag att jag fick mens, förtidigt. Men 2 dagar senare plussade jag:) Var alltså en nidblödning skulle jag tro. Så sånt kan hända.
När vi skulle skaffa nr 2 så testade jag på bim -1. Blev ett svaaaaaagt pluss, så jag tog ett digitalt, som visade gravid. va överlycklig! Dagen efter, på bim, kom mensen. Riklig mens och lite mörkar och klumpig på nåt sätt och väääärldens mensvärk. Tidigt missfall trodde min härliga BM. Hon sa oxå att antagligen är man gravi och får tidigt mf då o då utan att veta om det ( ja om man inte skyddar sig alltså) för man tror att det är vanliga mensen. Är fulllt naturligt och hon sa att om man inte höll på att testa sig hit och dit skulle man ju inte ens veta. Så dessa svaga pluss kanske borde finnas. Jag testade 2 dagar efter bim och hade minus igen på stickan. 2 mån senare var jag gravid och bebis nr 2 är nu 1 år=)
Men när jag fick mitt tidiga mf (som i sjukvården inte ens räknas som mf utan som mens) blödde jag mycket, så jag håller tummmarna för att det är en nidblödning du fått. Om jag tänker på min nr1 så låter det ju så=)
Du måste uppdatera oss!
(å bm gillade inte de digitala testen, för då ser man inte ens att det är svagt, dom är för känsliga sa hon, bättre att testa med vanligt och vänta till bim minst så man får starkt)
Tack snälla du för att du delar med dig! ja just det, har inte tänkt på nidblödning. Jag blödde också ordentligt vid mitt tidiga missfall och det var väldigt klar rött. Skulle också räkna det som mens enligt bm.
Ja, det är bara att vänta och se hur det blir, om det kommer mer eller om det avtar.
Hur länge blödde du under nidationsblödningen?