• Anonym (varfördådå?)

Varför är tjejer mer benägna att förlåta otrohet än killar verkar vara?

Varför förlåter tjejer killar som är otrogna i större utsträckning än tvärtom? Varför är tjejer mer benägna att förlåta otrohet än killar verkar vara?

Det känns som att 99% av alla trådar här på FL så förlåter tjejen killen och sedan går han väl ut på krogen tar en öl o sätter på nästa brud för att fira att han har sin tjej lindad runt lillfingret och kan göra vad han vill och bli förlåten. Garanterar att när det är tvärtom förlåter kanske 1% av killarna och resten lämnar.

Det känns om tjejer är så mycket mer mesiga när det gäller sådant, varför förlåta någon som har totalt kört över en och betett sig riktigt illa? Varför måste man rädda familjen? Barnen mår ju ändå inte bra av två föräldrar som har det dåligt ihop.

Varför tror ni det är så?
    Varför har ni som varit utsatta för otrohet förlåtit och vad hände sen?

• Svar på tråden Varför är tjejer mer benägna att förlåta otrohet än killar verkar vara?
  • Anonym

Jag tror att tjejer är svagare än vad killar är. Det kanske också därför tjejerna förlåter. Kanske också därför killarna är otrogna, för dom känner att dom har chansen och då e det klart att dom tar den. Nu ska jag inte dra alla killar över en kant, klart det finns dom som aldrig är otrogna och som inte ens planerar att vara det heller.
    Vi tjejer kanske tar till oss kärleken på ett annat sätt än vad killarna gör. 

(Jag hade en pojkvän för några år sen som ljög om att han var otrogen, men jag dumpade honom ändå eftersom att det ändå kom fram att han hade känslor för en annan. Jag är en sån person som aldrig förlåter om killen är otrogen.)

• Anonym (varfördådå?)
    Anonym skrev 2011-10-24 09:41:50 följande:
    Jag tror att tjejer är svagare än vad killar är. Det kanske också därför tjejerna förlåter. Kanske också därför killarna är otrogna, för dom känner att dom har chansen och då e det klart att dom tar den. Nu ska jag inte dra alla killar över en kant, klart det finns dom som aldrig är otrogna och som inte ens planerar att vara det heller.
    Vi tjejer kanske tar till oss kärleken på ett annat sätt än vad killarna gör. 

(Jag hade en pojkvän för några år sen som ljög om att han var otrogen, men jag dumpade honom ändå eftersom att det ändå kom fram att han hade känslor för en annan. Jag är en sån person som aldrig förlåter om killen är otrogen.)
    Jo tror också det ligger något i det du säger. Känns bara så trist att läsa att tjejer har en tendens att förlåta så mycket enklare. Jag funderar även på när det gäller tjejer som har familj att de hellre ser att familjen håller ihop än att de är lyckliga själva. Förstår inte hur de står ut bara att sätta sig själv i underläge så.

Jag håller med dig om att alla killar verkligen inte är otrogna, det finns jättebra killar därute.
  • Anonym
    Anonym (varfördådå?) skrev 2011-10-24 09:52:23 följande:
    Jo tror också det ligger något i det du säger. Känns bara så trist att läsa att tjejer har en tendens att förlåta så mycket enklare. Jag funderar även på när det gäller tjejer som har familj att de hellre ser att familjen håller ihop än att de är lyckliga själva. Förstår inte hur de står ut bara att sätta sig själv i underläge så.

Jag håller med dig om att alla killar verkligen inte är otrogna, det finns jättebra killar därute.
    Nä det är aldrig kul att läsa om sådant. Men återigen så tror jag att tjejerna är mer "kärleksfulla och gör allt för att familjen ska hålla ihop". Killarna kanske inte bryr sig på samma sätt, utan dom är väl mer "ego" och tänker på sitt egna bästa. Så har jag upplevt mina relationer iallafall. Jag kanske är helt ute och cyklar, men det är den erfarenheten jag har.
  • Anonym

Ja är tjej och är ganska förlåtande,dels för att jag själv inte är perfekt.
    Jag tycker inte otrohet borde vara något som ska krossa en familj.
    Jag tycker inte otrohet är så farligt.

Vi försöker med ärlighet,samtidigt som vi ger varandra stort utrymme och eget liv och vänner ochså.
    Egna datorer och varandras mobiler rör vi inte eftersom den är privat.
    Min man skulle förlåta om jag var otrogen.Jag skulle förlåta.

Vi har lovat varandra att FÖRSÖKA vara ärliga,försöka ta oss igenom kriser,men man kan aldrig veta vad framtiden bär med sig,hur man hanterar kriser,vad som händer.

• Anonym (tvärtom?)

Jag tycker utifrån de människor jag har omkring mig att det verkar vara tvärtom! Känner fler killar som förlåtit än tjejer. 

• Anonym (kille som förlät)

var utsatt men kände att ett snedsteg inte fick förstöra det vi hade...

• Anonym (varfördådå?)
    Anonym skrev 2011-10-24 10:45:59 följande:

Ja är tjej och är ganska förlåtande,dels för att jag själv inte är perfekt.
    Jag tycker inte otrohet borde vara något som ska krossa en familj.
    Jag tycker inte otrohet är så farligt.

Vi försöker med ärlighet,samtidigt som vi ger varandra stort utrymme och eget liv och vänner ochså.
    Egna datorer och varandras mobiler rör vi inte eftersom den är privat.
    Min man skulle förlåta om jag var otrogen.Jag skulle förlåta.

Vi har lovat varandra att FÖRSÖKA vara ärliga,försöka ta oss igenom kriser,men man kan aldrig veta vad framtiden bär med sig,hur man hanterar kriser,vad som händer.

Då har ni någon slags överrenskommelse eftersom ni båda accepterar otrohet. Vilket för min del  känns extremt främmande om man vill ha ett fungerande och bra förhållande, men självklart gör ju man som man vill.

I vårt förhållade så bygger vi det på 100% trogenhet mot varandra och om vi skulle vilja va med någon annan,  då kan man lika bra vara singel/göra slut istället eftersom då "saknas" det något i förhållandet. Vi bygger vårt på 100% ärlighet och tillit. Vi är väldigt nöjda med att ha varandra och tar aldrig varandra för givet och ser alltid till att vi inte tappar bort oss själva.

När det gäller utrymme så kollar vi aldrig varandras mail, facebook eller mobiler. Vi har inte det behovet eftersom vi litar på varandra. Det finns ingen orsak att behöva kolla något.
  • Anonym (varfördådå?)
    Anonym (kille som förlät) skrev 2011-10-24 11:25:33 följande:
    var utsatt men kände att ett snedsteg inte fick förstöra det vi hade...
    Men är du inte rädd för att det kommer hända igen?
  • Anonym (tjej)

Jag förlät. Visst, jag dumpade honom men jag anser att jag förlåtit honom eftersom det inte är några hard feelings mellan oss. Han kan inte hålla kuken i brallan och jag kräver mer och bättre än att vara en bland många så det finns inget chans att jag skulle ha ett förhållande med honom, men för min och barnens skull är det bättre att förlåta och ha en bra relation som föräldrar till våra barn.

Jag inser att många menar att "förlåta är att fortsätta förhållandet" men jag vill ändå ge min syn på det för att det nog är fler än mig som tänker och säger att de förlåter om de fortsätter tycka om personen och sluter fred med det som hänt, trots att de väljer att göra slut.

• Anonym (kille som förlät)
    Anonym (varfördådå?) skrev 2011-10-24 11:28:24 följande:
    Men är du inte rädd för att det kommer hända igen?
    om jag ska gå runt och vara orolig så mår man ju bara dåligt så jag har valt att gå vidare
Svar på tråden Varför är tjejer mer benägna att förlåta otrohet än killar verkar vara?