• hoppfull idag

Primolut-Nor, äta färre än 10 dagar?

Hej!

Är det någon som provat att äta Primolut-Nor färre än 10 dagar?

Jag äter tabletten för att få mens och sedan kunna börja med Pergotime. Anledningen att jag bara vill äta 8 dagar är att jag vill få mens snabbare, för både jag och min sambo åker utomlands i nästa månad. Har jag otur och får en sen ÄL av Pergon så kommer vi vara bortresta då!

Du som ätit färre dagar, varför åt du Primolut och fick du mens efteråt? Tacksam för svar!

• Svar på tråden Primolut-Nor, äta färre än 10 dagar?
  • Äppelblad

Jag fick just instruktioner av min gyn att äta Primolut i 9 dagar istället för 10. Jag ska också på en resa och hinner inte gå på UL efter Pergotabletterna om jag äter hela Primolutkuren.

Min gyn sa att 9 tabletter ska funka bra och sätter säkert igång mensen. Jag har ätit två kurer tidigare.

• hoppfull idag
    Äppelblad skrev 2011-10-24 11:05:58 följande:
    Jag fick just instruktioner av min gyn att äta Primolut i 9 dagar istället för 10. Jag ska också på en resa och hinner inte gå på UL efter Pergotabletterna om jag äter hela Primolutkuren.

Min gyn sa att 9 tabletter ska funka bra och sätter säkert igång mensen. Jag har ätit två kurer tidigare.
    Okej vad skönt att höra, då borde ju 9 tabletter räcka! Frågan är om 8 gör det? Risken är ju att man inte får mens..

När du åt dina tidigare kurer, åt du 10 tabletter då?

Jag har också ätit två kurer innan, 10 tabletter och fått mens 2 och 3 dagar efter sista tabletten.
  • Äppelblad

Har tidigare tagit alla 10 tabletterna och båda gångerna fått mens 2 dagar efter tablettslut.

Svar på tråden Primolut-Nor, äta färre än 10 dagar?