• Blommar

Slutat med cerazette när kommer första mensen?

Slutade med miniP (cerazette) för två veckor sedan och väntar just nu på att mensen ska komma igång. Har ätit dem lite över två år utan mens på två år. Hur lång tid tog det för er innan första mensen kom efter att ni slutat med cerazette?

För en vecka sedan började det kännas "konstigt" väd äggstockarna och det kommer till och från. Har en molande värk i svanken som inte ger med sig och är öm kring bröstvårtorna. Är det mensen som kan vara på G?

• Svar på tråden Slutat med cerazette när kommer första mensen?
  • LillaFsMamma

För mig tog det ca 3månader innan mensen kom tillbaka efter att ha ätit cerazette i 2år.

Det låter ju som att mensen är på G. Men det kan ju även vara tecken på en graviditet ..

♥ Freja 101225 ♥
  • oONinniOo

Åt Cerazette i 4 år innan jag slutade i Juli. 2 veckor efter började jag få alla möjliga (och omöjliga) gravsymptom, men det var bara kroppen som "testkörde" verkade det som. Mensen kom i alla fall på dag 34 efter pillerstoppet.

Kram Ninni <3
  • Kosmos katten

Jag fick mens efter 29 dagar. Har varit blödningsfri i 6 år (dvs så länge jag har ätit dem), förut småblödningar när jag har slarvat med tabletterna. Fick också graviditetssymtom efter jag slutade med dem och jag har fortfarande ont i mina bröst (över 3 månader senare).

• No ordinary love

Jag hann inte få min mens, utan blev gravid direkt bägge gångerna :)

• Norrtjejjen

om jag minns rätt tog det flera månader innan min kom igång efter att jag ätit de 1 år utan mens..
    så det kan variera jättemycket.
    sen när jag körde på samma minipiller så blev det bara mellanblödningar helatiden, så jag gav upp dom. och mensen kom normalt direkt.

• Blommar

Tack för era svar. Jag hoppas att mensen snart kommer igång så man kan börja babyverkstan ;) Kan inte tro att jag redan skulle vara gravid, känns för osannorlikt. Men man kan alltid hoppas så klart! :)

• Carina7907

Förra gången jag slutade med cerazette tog det 3 månader innan mens kom tillbaka. När jag sedan började med dessa efter graviditet igen fick jag mycket små blödningar nåt jag aldrig haft förut. Gjorde en operation efter förlossning och var tvungen att sluta med dessa då jag inte visste om det var såren eller pillren som blödde. Nu har det gått en månad fortfarande ingen mens men heller inga små blödningar. Skönt att såret var läkt iallafall.
    Det verkar som att det är olika för alla hur lång tid det tar innan det kommer tillbaka.

• karinb87

Jag slutade med mina cerazette i slutet av mars förra året.. I början på maj hade jag min mens och i slutet av maj plussade vi på grav... och den 6 feb i år fick vi våran lilla son... Har nu lagt mini pillerna på hyllan igen, slutade med dom den 3/8-2013 för att vi planerar att få syskon till våran son.. Har ont i magen och så men ingen mens visar sig än.

Så det verkar gå olika fort..

• jo1976

Ätit cerazette i 5 år. Slutade med dem i juni blev gravid direkt utan att fått tillbaka mensen.

• karinb87

fortfarande ingen mens och inget plus på stickan.... Har varit piller fri i en månad nu....

Svar på tråden Slutat med cerazette när kommer första mensen?