• Agdaa

Fujitsu Siemens Scaleo P

Nån som vet nåt om den? Tänkte köpa en beg till sonen men han vill ju spela lite spel å undrar om den räcker? :S Är ju bara 1gb + 320 ram Nån kunnig som kan råda en förvillad mamma? :)

• Svar på tråden Fujitsu Siemens Scaleo P
  • inze

Hur gammal är sonen och vad är det för spel han vill spela? Det är ju viss skillnad på Bamse och WoW.

Menar du att den har en 1 GHz processor eller vad står 1 Gb för?

Vad är det för operativsystem på den? 320 MB i ram låter ju väldigt lite så det ska ju handla om väldigt enkla barnspel om det ska fungera.

Min dotter på 10 är en Fujitsu Siemens dator som ny kostade 2500:- för ca 2 år sedan. Och då har den betydligt bättre prestanda med bl a 2 GB i ramminne. Så den du funderar på kan ju inte kosta mer än någon hundralapp hoppas jag.

• Agdaa

Han är 5 o vill gärna ha cars2-spelet. de villha 1000 för datorn. ska nog köpa en ny istället då. Trodde jag kunde spara lite pengar på beg men verkar inte vara så bra ide ändå: s

• inze
    Agdaa skrev 2011-10-24 13:23:47 följande:
    Han är 5 o vill gärna ha cars2-spelet. de villha 1000 för datorn. ska nog köpa en ny istället då. Trodde jag kunde spara lite pengar på beg men verkar inte vara så bra ide ändå: s
    Aldrig i livet 1000:- då det måste vara en ganska gammal dator med det ramminnet. Som sagt dotterns kostade 2790:- eller nåt för 2 år sedan och den har mycket bättre prestanda. Visst kan du hitta en fungerande begagnat men inte den du tittat på.

Och den skulle inte klara av Cars 2 heller. Se mini systemkrav här:
    http://www.systemrequirements.in/system-requirements-for-cars-2-the-video-game.html
  • Agdaa

Nä d va 2 ghz processor Så här stog d i beskrivningen: Fujitsu Siemens Scaleo P AMD Athlon 64 X 2 3800+ 2.0 GHz / 1024 MB / 320 GB / DVDRW / WinXP Home 1024 mb = 1 (ca) gb (?) Men d blev ingen D blev en 4gb bärbar istället :)

• inze
    Agdaa skrev 2011-10-24 20:21:58 följande:
    Nä d va 2 ghz processor Så här stog d i beskrivningen: Fujitsu Siemens Scaleo P AMD Athlon 64 X 2 3800+ 2.0 GHz / 1024 MB / 320 GB / DVDRW / WinXP Home 1024 mb = 1 (ca) gb (?) Men d blev ingen D blev en 4gb bärbar istället :)
    Ja då var den ju inte så illa, men kanske varit lite klen för Cars 2 i alla fall.
Svar på tråden Fujitsu Siemens Scaleo P