• Gul Katt

Betalt räkning försent till Klarna....Vad händer?

Jag har varit så klantig och betalat två räkninagr för sent! Den ena skulle vara betald för en vecka sen och den andra i torsdags...

Har ju betalt dom idag! Och mailade nyss Klarna men har inte fått något svar än.

Men är så sjukt nervös! Vad händer nu då? Har aldrig varit sen med en räkning...Är inte hemma nu heller så jag vet inte om jag fått någon påminnelse. Men är jag i skiten på riktigt nu?
    Ska plugga till våren, kan det här göra så jag inte får studielån nu?     

• Svar på tråden Betalt räkning försent till Klarna....Vad händer?
  • Rhoda Horswunce

Haha, nej det ar ingen fara. Du kommer antingen att fa en paminnelseavgift pa typ 75 kr, betalar du inte denna kommer du fa en till pa 160 kr. Sedan lamnar de over det till kronofogden och da tillkommer det typ en tusenlapp till. Betalar du inte DA kommer du fa en anmarkning. Hela den har processen tar typ 2 manader. Och aven om det skulle handa sa ar det inget som CSN bryr sig om, de kollar bara sa att du inte har nagra obetalda skulder till dem sjalva.

• Rhoda Horswunce
    Rhoda Horswunce skrev 2011-10-24 16:04:55 följande:
    ...Du kommer antingen..
    Antagligen, skulle det sta.
  • Gul Katt

Ok, så det är lungt?? Törs jag andas ut?

Känner mig kriminell nu....Inser nu vilken snäll och ordentlig människa jag är. Med tanke på hur jag mår nu... ;)
    Såg mig själv som medverkande i lyxfällan... 

• EllanEriksson

Får man påminnelse efter att man betalat in kan man även strunta i den. Du vet att du har betalat. Det går att se.
    Det är flera gånger vi har fått påminnelse för att dem hunnit skicka den när vi betalat.

• Rhoda Horswunce

Ja, det ar definitivt lugnt

Sjalv ar jag en riktig slarvmaja och missar nagon rakning nastan varje manad. Men det har aldrig hant nagot allvarligt

• SofiaD

Fast just från Klarna måste man betala påminnelseavgiften på 50 kr även om man betalt in räkningen då påminnelsen kommer. Råkade ut för det för nån vecka sedan då jag var nån dag sen med en räkning till dem!

♥♥♥ Mina 3 ♥♥♥
  • Gul Katt
    SofiaD skrev 2011-10-24 16:15:04 följande:
    Fast just från Klarna måste man betala påminnelseavgiften på 50 kr även om man betalt in räkningen då påminnelsen kommer. Råkade ut för det för nån vecka sedan då jag var nån dag sen med en räkning till dem!
    Ok.. Ja jag betalar gladeligen den, bara det blir något värre...Kommer vara beroende av csn-lån så jag fick panik!

Men om jag betalar påminnelsen så är det ingen fara? 
  • Gul Katt
    Rhoda Horswunce skrev 2011-10-24 16:14:27 följande:
    Ja, det ar definitivt lugnt

Sjalv ar jag en riktig slarvmaja och missar nagon rakning nastan varje manad. Men det har aldrig hant nagot allvarligt
    Skönt! Ska försöka lugna ner mig nu...
  • KlarnaAB

Hej Amalian,

Vill du försäkra dig om att betalningen hinner in till oss så kan du mejla ditt personnummer eller OCR-numret på fakturan direkt till mig så löser jag det! Du når mig lättast på denise.lordin@klarna.se.

Mvh,
    Denise, Klarna

Svar på tråden Betalt räkning försent till Klarna....Vad händer?