• Äldre 24 Oct 18:13
    1541 visningar
    3 svar
    3
    1541

    När kommer LOA? (gäller SN Kina)

    Hej,

    Jag skriver som min föregångare i en gammal tråd: www.familjeliv.se/Forum-13-253/m51121684.html

    Jag undrar vad som gäller nu - år 2011 (snart 2012)?

    Kommer LOA för SN-barn (72-timmarslistan Kina) allt eftersom, eller kommer de i klump, dvs flera LOA skickas ut samtidigt?! Kommer LOA i något speciellt intervall, typ 1 gång i månaden, eller kan de komma när som helst?

    Vi har väntat 48 dagar från PA (Notice) nu.......  eller ska man räkna från BB, för isåfall har vi väntat 55 dagar...

    Hur länge väntar man på TA efter LOA...dvs hur länge väntar man från LOA till själva resan?

    Det var många frågor... Vi väntar o längtar efter vår lilla guldklimp....... Nalle

     

  • Svar på tråden När kommer LOA? (gäller SN Kina)
  • Namast­e72
    Äldre 24 Oct 18:58
    #1

    Har för mig att BV sa att så fort man fått LOA börjar man planera en resa 3 veckor fram i tiden... men det kanske är ändrat?

    Från PA till LOA brukar det väl ta 1-2 månader, men jag har sett på amerikanska RQ att det ibland tagit upp till 135 dagar till LOA


    { Mamma till världens finaste dotter } { väntar barn igen}
  • Äldre 25 Oct 16:58
    #2

    Räkna med kring 120-140 dagar från PA till LOA, och resa ca 7-8 veckor efter LOA.

  • Äldre 25 Oct 21:33
    #3

    Jag tror att de brukar komma lite i halv klump, kanske inte samma dag men flera under ett par veckor för i alla fall AC försöker ju att alla de åker samtidigt. Hur det är för de andra organisationerna vet jag inte riktigt. Mellan LOA och resa brukar man räkna ca 6-8 veckor, lite beroende av hur man hamnar i den "utraaaagna" klumpen. För ett år sedan var det ganska vanligt med ett par månader mellan Barnförfrågan o LOA men jag vet att det i sommar varit otroligt uttdaget men att det på sista tiden åter gått lite fortare.

    Om du tittar på denna länk hittar du statistik på alla steg, dock är det fler steg i USA som den kommer ifrån så endel kan du liksom helt hoppa över så blir den lite lättare att förstå. Du kan scrolla tabellen i sidled!
    chinaadopttalk.com/forum/index.php

Svar på tråden När kommer LOA? (gäller SN Kina)